Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppdatering av operativsystem går inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag dammade av en gammal imac G5 och satte i 2 GB extra. Tänkte samtidigt uppgradera OSX 10.4.11 till OSX 10.5.2 men datorn ger besked att det inte går att installera på denna dator. Någon som vet om det är så eller om jag gör fel?
Tack Lennart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-09 15:25

Försöker du installera med en retail skiva med 10.5 eller en systemdisk från en annan dator?

Jag har skivorna från en annan imac jag har.

Det är aldrig säkert att det funkar med andra skivor. Speciellt inte om det är från en annan modell, eller om det är en Intel och en PowerPC.

OK, skivorna är från en intel Core 2 duo och måldatorn är en Power PC. Då funkar det således inte. Vad ska jag då ha för system och hur finner man det?

Ursprungligen av Lennart H:

OK, skivorna är från en intel Core 2 duo och måldatorn är en Power PC. Då funkar det således inte. Vad ska jag då ha för system och hur finner man det?

Som jag skrev ovan, en 10.5 retail. Går att hitta på t ex Tradera eller eBay.

Tack för hjälpen.

Precis som de skriver ovan kan du oftast inte använda skivor från en annan modell, du får köpa en 10.5 retail.

Tänk också på att 10.6 inte fungerar på någon G5-dator eller tidigare. Bara Intel. Så det blir lite svårare, antagligen lättast att hitta på säljannons.

1
Bevaka tråden