Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla adresser i adressboken försvann

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om detta är rätt forumdel, men hoppas det.
Skulle hjälpa min mamma att synca ut alla kontakter som fanns i hennes adressbok i osx till hennes nokia 6700 classic som var tom på kontakter. använde så klart isync. då raderade datorn alla kontakter i adressboken. finns det nån som helst chans att rädda dem på något sätt eller är det helt kört?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-04 22:29

Om du använder TimeMachine så kan du väl återskapa dom därifrån.

Testa annars om de finns kvar i Hemkatalogen/Bibliotek/Application Support/AdressBook/Metadata. Där ligger alla kort. Du kan kanske inte importera dom utan helt enkelt skriva av dom.

Tyvärr verkar de ju vara raderade även där. Detta verkar ju inte lovande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 17:34

Bättre att ta tillbaka mappen Hemkatalogen/Bibliotek/Application Support/AdressBook
Ta en kopia av den mappen som är idag och se till att Adressboken inte är igång innan du ersätter mappen.

fast få måste man väll ha timemachine? annars kan man väll inte ta tillbaka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-07 09:49
Ursprungligen av Baltazar:

fast få måste man väll ha timemachine? annars kan man väll inte ta tillbaka?

Vilken fungerande backup som helst ska fungera. Jag missförstod lite och trodde du hade en backup. Har du inte det är det nog tyvärr kört. Ska inte skriva dig på näsan så mycket men skaffa en backup.

Ursprungligen av acke:

Vilken fungerande backup som helst ska fungera. Jag missförstod lite och trodde du hade en backup. Har du inte det är det nog tyvärr kört. Ska inte skriva dig på näsan så mycket men skaffa en backup.

jo, jag vet. på min egen dator har jag backup på sånna filer

Goflorp: riktigt bra tips

Ursprungligen av Baltazar:

jo, jag vet. på min egen dator har jag backup på sånna filer

Goflorp: riktigt bra tips

Jag som var nervös för att jag var brysk och plump; och att du skulle explodera på mig

Gött mos!

Ursprungligen av Baltazar:

Vet inte om detta är rätt forumdel, men hoppas det.
Skulle hjälpa min mamma att synca ut alla kontakter som fanns i hennes adressbok i osx till hennes nokia 6700 classic som var tom på kontakter. använde så klart isync. då raderade datorn alla kontakter i adressboken. finns det nån som helst chans att rädda dem på något sätt eller är det helt kört?

Du skall ha fått ett meddelande om att så vart fallet.

Vidare har du nog kryssat i att Telefonen skall ha prioritet över datorns adressbok.

Mitt tips:

Folk har ändå så dålig ordning på sina kontakter så använda hitta.se, ladda ner "vcard" så får du namn, adress, telefon osv. Du behöver ofta bara komplettera med emailadressen.

När du är klar markerar du ALLA kontakter i listan, drar den till skrivbordet - så har du en säkerhetskopia på ALLA kontakter.

Skaffa sedan ett gratis DROPBOX-konto och lägg adressfilen här samt på två olika hårddiskar. Så klarar du såväl inbrott som översvämningar som rena datorhaverier.

1
Bevaka tråden