Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro startar endast från felsäkert läge.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Är det ngn som har ngt bra förslag på vad jag ska göra?
Min Macbook pro vill inte starta som vanligt.
Jag uppdaterade macen enligt programuppdateingarna som var tillgängliga igår.
Startsidan kommer upp men om jag klickar eller försöker på ngt sätt starta ett program kommer badbollenupp som aldrig slutar.
Jag kan starta från felsäkert läge och då ser det ut som vanligt men så fort jag försöker logga in på det vanliga sättet verkar datorn hänga sig.
Jag har prövat stoppa in tiger-skivan men då blir hela skärmen "randig" och då kommer jag inte därifrån heller.
Jag har tidigare uppdaterat från tiger till snow-leopard med en schysst skiva som min kompis har.
Ngn som har förslag?
Ha det gott / Peter

Ska jag radera hela hårddisken?
Jag har kopierat över alla bilder osv som var viktiga.
???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-03 00:27
Ursprungligen av peter289:

Ska jag radera hela hårddisken?
Jag har kopierat över alla bilder osv som var viktiga.
???

Skapa en ny användare och se om det funkar då.
När du stoppade in installationsskivan, höll du nere c när du startade om?

Tack men ja jag har prövat hålla in c vid uppstarten men det blir bara ränder i alla fall. Tänkte att det kanske kan ha betydelse att snow leopard ligger som os nu och tiger är äldre? Jag provade att skapa ett nytt användarkonto men skärmen blir lika fryst igen så jag har ingen möjlighet att använda det,

Senast redigerat 2010-10-03 09:26

Jag lyckades lösa det genom att avinstallera mängder av program och börja använda ett annat användarkonto.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-03 10:08
Ursprungligen av peter289:

Jag lyckades lösa det genom att avinstallera mängder av program och börja använda ett annat användarkonto.

Hur mycket ledigt hårddiskutrymme hade du?

Från början hade jag bara 20 gb ledigt (av 160) men med den här resans gång har jag tömt massor i olika steg för att försöka lösa problemet. Nu är jag nere på 85 gb ledigt

1
Bevaka tråden