Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Storformatskrivare vad gäller idag

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på gång att köpa en Canon w8400 men jag vet inte om den håller måttet skall göra mycket jobb åt olika konstnärer utskrifter både fotografiska och grafiska på duk som måste hålla ganska högstandard är Canon w8400 för gammal behöver jag en med 10-12 färgssystem. det är viktigt att skivaren klarar...typ vad skall man säga både vanliga färger och även intensiva som chockrosa och neongrönt tacksam för svar om denna skivare och andra Storformatskrivare och tips hur man kan få bra färgåtergivning på just canvas

Nu är jag långt ifrån en expert på dessa proffsskrivare och har dålig koll på exakt vad för fördelar dessa 10 patronsystem ger (med grön & röd-patron etc). Men jag misstänker att du först och främst får billigare utskrifter med en skrivare som kör med ett 10-12 patronsystem då tex färgen grön finns "klar" från början och inte behöver blandas till i lika stor utsträckning.
Men mycket tips och råd om både denna och andra liknande skrivare borde du kunna hitta här Digital Cameras: Digital Photography Review, News, Reviews, Forums, FAQ

Så kan man ju se på det men jag är rädd att en storformatare med 10-12 patronsystem kanske sopar mattan om jämför med en 3år Canon W8400 jag vet att det finns mycket att räkna in om man har RIP, vad för RIP man har, kalibrering tydligen skall själva canvas'en man printar på vara avgörande också bara något jag snappade upp någonstans Om det finns någon med erfarenheter av olika canvas sorter till skrivare så är jag så tacksam jag kan säga så här om det finns någon som har kunskaper av det här med storformat så ger jag bort en fri printning 100cm x 100cm på canvas för avgörande info vilken skrivare man bör satsa på i prisklass 50.000 begagnad eller vågar man ens tänka på att det skulle finnas en ny för dom pengarna som klarar skriva i 42tum har hittat en HP Designjet Z3100 till salu begnagnad har någon erfarenhet av den skrivaren

1
Bevaka tråden