Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office Mac 2011 släpps i oktober

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill bara påminna om att Office Mac 2011 släpps i oktober. Återförsäljare har sedan ett tag tillbaka fått prisuppgifter för "cd-media".

Och för att vara mer precis, 26 oktober.

Office for Mac 2011 Available October 26 | Office For Mac

*glad*

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-09-29 16:16

Vi som är enterprise-användare har redan fått det.
Inte hunnit testa så himla mycket än, men det känns inte direkt snabbt. Det får min MBA 1,8 att kännas rätt så rejält gammal och slö...

Ursprungligen av bollman:

men det känns inte direkt snabbt. (

Vad är segt? Word eller Excel kan väll inte va segt eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-29 18:06
Ursprungligen av bollman:

Vi som är enterprise-användare har redan fått det.
Inte hunnit testa så himla mycket än, men det känns inte direkt snabbt. Det får min MBA 1,8 att kännas rätt så rejält gammal och slö...

Konstigt, recensionerna sager att iaf Word och Powerpoint ska vara ratt mycket snabbare an 2008.

Edit: Testade 2011 precis, det fungerar stralande pa min MBP13" fran 2009. MYcket snabbare och stabilare an Office 2008.

Senast redigerat 2010-09-29 18:33
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-10-01 12:54

Nja, stabiliteten kan jag inte riktigt säga något om än, bara kört en dag, men segheten är rätt uppenbar.
Öppnar Excel, växlar mellan tabbarna, Home, Layout, Table osv och det tar _minst_ en halv sekund att växla mellan tabbarna och jag kan skriva betydligt snabbare än texten kommer upp i en cell.
Dessutom drar Excel 1% systemtid bara av att ligga i bakgrunden!

När det gäller stabiliteten så får man väl helt enkelt hålla sig till att köra Microsoft Office 2010 i Windows 7-miljö om man förväntar sig att allt ska gå snabbt. Tyvärr. Däremot duger nya 2011 riktigt bra om man inte irriterar sig över att det tar lite extra tid. Hur som helst så är det ju kvickare än föregående version.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 11:08
1
Bevaka tråden