Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filter i PS CS5 som ej fungerar med 64 bitar dator

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-09-22 11:29

Hej.
Upptäckte en liten sak i mitt photoshop CS5 som jag kör på en iMac 27# i5 processor.
Det går ej att köra "lightning effects" i 64 bitars läge,
Ingen stor fråga (eftersom jag upptäckte det nu efter ett halvår) men ändå. Kan man ändra något så att det går ändå? T.ex ställa om datorn till 32-bitar eller liknande?
//anders

Det går ju att ställa om programmet till 32-bitars läge, genom att gå till programmappen, markera photoshop, visa info och kryssa i rutan för 32-bitars. Om/hur det funkar vet jag dock inte.

Förhoppningsvis kommer det någon uppdatering som gör att pluggen kan köras i 64bitars-läge.

OS X kör du antagligen redan i 32-bitarsläge. OS X är ett av få operativsystem tillsammans med AIX som kan köra 64-bitarsprogram på 32-bit kärna. Du kan tvinga enskilda program att starta i 32-bitsläge, markera dem och välj visa info från arkivmenyn. Där ska det finnas en kryssruta för att köra i 32-bitarsläge förutsatt att programmet är byggt för både 32- och 64-bit.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-09-22 12:10

OK, tack båda två. Skall testa när jag kommer hem i kväll.
//anders

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-09-23 14:21

Javisst var det så man gjorde!
Tack för hjälpen. Är det något som man förlorar på att inte köra i 64 bitars läge?
//a

Tja, lite hastighet, men i de flesta fall är skillnaden väldigt liten.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-09-23 19:31

Tack!
//a

1
Bevaka tråden