Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth-problem med iPhone 4

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-10 22:44

va bra att det inte bara jag som ahr problem med iP4 och MV600...

Större delen av mina problem verkar lösta efter uppdateringen till iOS 4.1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-11 08:54
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Större delen av mina problem verkar lösta efter uppdateringen till iOS 4.1.

Vilka av problemen som lösts genom iOS 4.1?

Som jag skrev tidigare vill jag gärna ha kvar JB, så jag tänkte väga för och mot innan jag uppgarderar

//Peter

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-11 11:42
Ursprungligen av lelkes:

Vilka av problemen som lösts genom iOS 4.1?

Som jag skrev tidigare vill jag gärna ha kvar JB, så jag tänkte väga för och mot innan jag uppgarderar

//Peter

• Bug fixes, including:
- iPhone 4 proximity sensor performance
- iPhone 3G performance
- Nike+iPod fixes
- Bluetooth improvements

Plus en uppsjö av säkerhetshål.

Allt står i release notesen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-11 13:31
Ursprungligen av zappee:

• Bug fixes, including:
- iPhone 4 proximity sensor performance
- iPhone 3G performance
- Nike+iPod fixes
- Bluetooth improvements

Plus en uppsjö av säkerhetshål.

Allt står i release notesen.

vet och läst det som står där, men kunde vara trevligt att höra från en som har gjort uppdateringen -- hur det funkar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-12 01:20

MW600 och iP4.
lelkes: Under 4.02 funkade play/paus, röststyrning och telefoni, för mig helt smärtfritt och med god räckvidd. Med 4.1 funkar även nästa/förra låt, men inte snabbspola i samma låt.
Schelin: testat att låta iP glömma headsettet och sedan parkoppla igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-12 10:29
Ursprungligen av IngoX:

MW600 och iP4.
lelkes: Under 4.02 funkade play/paus, röststyrning och telefoni, för mig helt smärtfritt och med god räckvidd. Med 4.1 funkar även nästa/förra låt, men inte snabbspola i samma låt.
Schelin: testat att låta iP glömma headsettet och sedan parkoppla igen?

Tack IngoX:
vet fortfarande inte om 4.2 löser mina problem:
- dålig räckvid
- enda sättet att få samtalet i headset är att först starta "iPod" och sedan därefter ringa upp....

Vet inte om det har nåt med JB att göra. har tyvärr ingen i min närhet som har iP4. så att jag kan prova med en annan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-12 11:09
Ursprungligen av lelkes:

Tack IngoX:
vet fortfarande inte om 4.2 löser mina problem:
- dålig räckvid
- enda sättet att få samtalet i headset är att först starta "iPod" och sedan därefter ringa upp....

Vet inte om det har nåt med JB att göra. har tyvärr ingen i min närhet som har iP4. så att jag kan prova med en annan

Testa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-12 11:14
Ursprungligen av zappee:

Testa?

förvisso kan man testa, men om jag har förstått rätt, kan jag ej nedgradera till 4.1 igen ----> och då försvinner mina JB till ingen nytta om det ej funkar...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-12 12:10

Det finns inte 4.2 ännu du kanske menar 4.0.2 som man inte heller kan jailbreaka. 4.1 är det senaste och som fixar många bluetooth problem.

//Rob

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-09-12 20:44

hej

jag har en jabra bt3030 som jag försöker få att funka med iphone4 os 4.1.. går att ringa och prata men musiken spelas endast i telefonens högtalare.

nån som har samma problem!?

mvh dragan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-12 20:54
Ursprungligen av dalan1:

hej

jag har en jabra bt3030 som jag försöker få att funka med iphone4 os 4.1.. går att ringa och prata men musiken spelas endast i telefonens högtalare.

nån som har samma problem!?

mvh dragan

Har du kollat i pairing inställningarna om a2db stöds?

Här ser du hur du kopplar ihop iPhone och bt3030.
Pairing Guide

//Rob

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-09-12 20:57

jag har gjort som det står i guiden..
men det konstiga är att det går att ringa med BT men inte att lyssna på musik.
det är det konstigaste...

/dragan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-13 11:55

Har du testat trycka på bluetooth-symbolen allra längst nere till höger i iPod appen? (Telefonen i stående läge) Då får du upp ett val att välja högtalare eller bluetooth som ljudenhet.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-09-13 17:08

finns inget sånt val i ipod-läget.

/d

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-13 17:22

Om jag inte använt headsetet (MW 600) på ett tag måste jag oftast slå av och på det för att få fram B-symbolen, eller över huvud taget få det fungera stabilt för musik. Jag tolkar det som att nån batterisparfunktion inte är tiptop. Om jag bara väcker headsetet med någon knapp så ansluter det ibland, ibland inte. Däremot inga problem ta emot samtal fastän det inte varit aktivt.

Ursprungligen av IngoX:

Om jag inte använt headsetet (MW 600) på ett tag måste jag oftast slå av och på det för att få fram B-symbolen, eller över huvud taget få det fungera stabilt för musik. Jag tolkar det som att nån batterisparfunktion inte är tiptop. Om jag bara väcker headsetet med någon knapp så ansluter det ibland, ibland inte. Däremot inga problem ta emot samtal fastän det inte varit aktivt.

Har samma problem här. Men annars fungerar det hur bra som helst.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-13 18:09
Ursprungligen av dalan1:

finns inget sånt val i ipod-läget.

/d

Det ska finnas och då ser det ut såhär. (se röda pilen)

Och får du upp en meny där du kan välja olika utenheter. Såhär...

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-09-13 18:52

sån symbol får inte jag upp ...

det har funkat innan 4.1 så det känns konstigt att det slutat fungera!

/dragan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-13 19:38
Ursprungligen av dalan1:

sån symbol får inte jag upp ...

det har funkat innan 4.1 så det känns konstigt att det slutat fungera!

/dragan

Elektronik kan sluta fungera precis när som helst!

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-09-13 20:07

men varför finns inte ikonen på min iphone..

sitter det nån med 4.1 som har en ikon där?

/dragan

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-09-13 21:29

jaha.. då har man "löst" mitt problem...

startade om telefonen

nu funkar det klockrent!

/dragan

ps. tack för hjälpen

Tjena!
Jag är använder alltid blåtandsheadset, och har så gjort i många år. Men nu börjar jag tröttna på allvar. Jag har Jabra BT8030, Jabra EXTREME, Sony Ericsson VH310 samt Sony Ericsson HBH-PV703.
BT8030 som är ett par gigantiska hörlurar med mikrofon har hela tiden funkat klockrent, förutom byta spår som fungerar efter 4.1. Gamla HBH-PV703 har hängt med i många år och har bra ljud och fungerar alltid, när den fungerar. Hade det inte varit för att den börjat hänga sig och det inte finns någon möjlighet till omstart (jag får helt enkelt vänta ett dygn tills batteriet dött ladda om den) så hade jag varit nöjd. Köpte därför VH310 för cirka ett år sedan, men den fungerar inte ihop iPhone alls! Funkar klockrent på PS3:an dock.
Köpte därför Jabra EXTREME i hopp om att den skulle fungera bättre. Men inte heller den går ihop med iPhonen. Dålig mottagning, lågt och burkigt ljud är vad mottagaren klagar på. Startar jag om headsetet fungerar det bra i kanske en minut, sedan blir det allt sämre.
Min slutsats, som kan vara fel, är att Apple har svårt att få till det med standarden för bluetooth. Kanske detta inte bara gäller iPhone, vad vet jag. Men problem är det.
Så: Skulle det gå att få fram en lista på headset som verkligen funkar ihop med iPhone? Märken eller specifika modeller. För min del spelar det ingen om det kostar 200:- eller 2000:-, bara det funkar. Men idag har jag ingen lust att spendera en massa pengar på grejor som jag inte vet fungerar.
Någon som har koll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-27 22:46

Problem med MW6000 efter "vila"

Hej,
uppgraderingen till 4.1 löste problemet med räckvid. Jag kan låta iP4 ligga på soffbordet och gå omkring i lägenheten (bor i 2:a), eller ha telefonen i innerfickan. Men ett stort problem kvarstår:
när headsetet har vilat i ca en kvart så:
1) kan inte ta emot samtal
2) hör inget ljud via headset -- däremot kan jag starta/stoppa iPod

Problemen finns trots:
a) Inställningar/Allmänt/Bluetooth --> står "ihopkopplad"
b) bluetooth symbolen syns bredvid batteriet
c) bluetooth-symbolen i iPod längs ned till höger är aktiv. Och jag har klickat fram MW600

Har startat om både iP4 och MW600 flera gånger. OCH har fabriksåterställ iP4 2 gånger

Vad mer kan jag göra?
//Peter

Detta beskriver mitt problem. Så vi är fler som har detta.

Ursprungligen av lelkes:

Hej,
uppgraderingen till 4.1 löste problemet med räckvid. Jag kan låta iP4 ligga på soffbordet och gå omkring i lägenheten (bor i 2:a), eller ha telefonen i innerfickan. Men ett stort problem kvarstår:
när headsetet har vilat i ca en kvart så:
1) kan inte ta emot samtal
2) hör inget ljud via headset -- däremot kan jag starta/stoppa iPod

Problemen finns trots:
a) Inställningar/Allmänt/Bluetooth --> står "ihopkopplad"
b) bluetooth symbolen syns bredvid batteriet
c) bluetooth-symbolen i iPod längs ned till höger är aktiv. Och jag har klickat fram MW600

Har startat om både iP4 och MW600 flera gånger. OCH har fabriksåterställ iP4 2 gånger

Vad mer kan jag göra?
//Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 02:02
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Detta beskriver mitt problem. Så vi är fler som har detta.

betyder detta att det inte går att få iP4 och Bluetooth-hedset att fungera ihop??

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-29 07:49
Ursprungligen av lelkes:

betyder detta att det inte går att få iP4 och Bluetooth-hedset att fungera ihop??

Jag skulle gissa på att de som säljs av Apple som tillbehör fungerar.

Mw-600

Ursprungligen av Joche:

Hej,
Jag har ett SonyEricsson MW-600 som jag med stor framgång använt ihop med min iPhone 3GS sedan headsettet släpptes ungefär. Det har fungerar hur bra som helst. När jag fick min iPhone 4 så parade jag naturligtvis om headsettet med denna och allt har fungerat kanonbra i två veckor tills i förrgår. Då började det helt plötsligt bli extremt dålig mottagning i headsettet. Går jag mer än nån meter från telefonen har jag i princip ingen mottagning alls och likaså om jag lägger telefonen i byxfickan. Jag har tagit bort parningen, ressettat headsettet och börjat om igen, men problemet kvarstår. Någon som har varit med om något liknande eller vet vad man kan göra åt det?

Jag kör oxå en MW 600 till min iphone 4 utan problem enda sen det kom en update så den funkar klanderfrit

Jag har läst på andra forum att en del har problem med kombinationen MW-600 och iP4, medans andra inte har det.

Edit: här t.ex.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=256949&pid=3022320&st=60&#entry3022320

Jag använder som sagt fyra olika headset och har kontinuerligt problem med tre...

Bevaka tråden