Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth-problem med iPhone 4

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-10 21:43

Hej,
Jag har ett SonyEricsson MW-600 som jag med stor framgång använt ihop med min iPhone 3GS sedan headsettet släpptes ungefär. Det har fungerar hur bra som helst. När jag fick min iPhone 4 så parade jag naturligtvis om headsettet med denna och allt har fungerat kanonbra i två veckor tills i förrgår. Då började det helt plötsligt bli extremt dålig mottagning i headsettet. Går jag mer än nån meter från telefonen har jag i princip ingen mottagning alls och likaså om jag lägger telefonen i byxfickan. Jag har tagit bort parningen, ressettat headsettet och börjat om igen, men problemet kvarstår. Någon som har varit med om något liknande eller vet vad man kan göra åt det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 22:32

Finns det batterier inblandat, som bytts?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-11 11:19

Inte bytts, men laddats har de gjort. Flera gånger.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-11 11:21

Jag har samma headset och iPhone 4. Fungerar utan problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-11 22:11

Återställa iPhonen, först med backup, sedan som ny telefon om inte det första hjälper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-14 00:42

Tack för tipset. Ska prova det. Det borde jag ju egentligem redan provat.
(Det ãr som nãr man ringer supporten, "Har du startat om...")

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-29 13:29
Ursprungligen av Joche:

Tack för tipset. Ska prova det. Det borde jag ju egentligem redan provat.
(Det ãr som nãr man ringer supporten, "Har du startat om...")

@Joche: har återställningen löst dina problem? Har nämligen samma bekymmer = så fort iP4 ligger i fickan, så tappar telefon & MW600 kontakten med varandra

//Peter

Tänkte passa på att fråga hur MW-600 fungerar med Iphone 4? Fungerar alla knappar?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-29 23:12
Ursprungligen av brainstorm:

Tänkte passa på att fråga hur MW-600 fungerar med Iphone 4? Fungerar alla knappar?

Det fungerar bra. Alla knappar fungerar inte just nu, men gör det inom kort.

Ursprungligen av Mija:

Det fungerar bra. Alla knappar fungerar inte just nu, men gör det inom kort.

närdå?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-30 07:07
Ursprungligen av brainstorm:

närdå?

När 4.1 kommer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-09-07 10:20

Kan man lyssna på musik osv genom ett bluetooth-headset? Eller är det bara för telefonsamtal. Jag funderar på att skaffa ett par hörselkåpor med bluetooth etc (Peltor WS Alert A2DP Hörselskydd BlueTooth). Kan det variera mellan olika headset?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-08 18:30
Ursprungligen av berke:

Kan man lyssna på musik osv genom ett bluetooth-headset? Eller är det bara för telefonsamtal. Jag funderar på att skaffa ett par hörselkåpor med bluetooth etc (Peltor WS Alert A2DP Hörselskydd BlueTooth). Kan det variera mellan olika headset?

Stöder den A2DP så ska du kunna lyssna på musiken.

Ursprungligen av berke:

Kan man lyssna på musik osv genom ett bluetooth-headset? Eller är det bara för telefonsamtal. Jag funderar på att skaffa ett par hörselkåpor med bluetooth etc (Peltor WS Alert A2DP Hörselskydd BlueTooth). Kan det variera mellan olika headset?

Jag har precis den kombinationen som du efterfrågar. Musiken funkar alldeles utmärkt men har svårt att få telefonsamtalen att fungera...har dock inte provat efter senaste uppdateringen 4.1

mer om det prooblemet i denna tråden
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/258603-daligt-ljud-med-bluetooth-headset.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 18:36

MW600 funkar prima med iphone 4. när det gäller spela och pausa, samt svara. Men sänka och höja volymknapparna fungerar inte. samt att du inte kan byta till nästa låt, eller föregående.

Däremot om du jailbreakar och installerar Music controls så fungerar alla knapparna som det var tänkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-08 18:40
Ursprungligen av Esa:

MW600 funkar prima med iphone 4. när det gäller spela och pausa, samt svara. Men sänka och höja volymknapparna fungerar inte. samt att du inte kan byta till nästa låt, eller föregående.

Däremot om du jailbreakar och installerar Music controls så fungerar alla knapparna som det var tänkt.

Det kommer som sagt i 4.1

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 21:02

gött, nu kan alla använda BT tillbehör som de skall då

Senast redigerat 2010-09-08 21:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 23:13

undrar om strul med blåtand kan bero på att jag har JB min ip 4?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-09-08 23:20

Prova med någon polares iphone.
Eller om du har någon gammal telefon som har bluetooth som ligger av annat märke.
Prova och se om du får samma problem.
Kan ju vara så att batteriet har gett sig om du använt den mycket eller låtit den lega långa perioder utan användning.
Men tror snarare headsettet skulle slå av helt då än att ge dålig mottagning.

Är bullerdämpningen tillfredsställande på MW600?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-09 11:11

Ang. bluetooth - Skulle dela inköpslista (appen "inköpslistan") via bluetooth med min fru. Av någon anledning så hittade vi inte varandra ???? Jag har iPone4 och min fru har 3GS , borde väl fungera va ?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 13:45
Ursprungligen av PRAVDA:

Ang. bluetooth - Skulle dela inköpslista (appen "inköpslistan") via bluetooth med min fru. Av någon anledning så hittade vi inte varandra ???? Jag har iPone4 och min fru har 3GS , borde väl fungera va ?

Nej du. Det fungerar inte. Bluetooth data överföring har aldrig fungerat från iPhonen och kommer förmodligen inte att fungera i framtiden heller.

//Rob

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-09 15:45
Ursprungligen av Robo-X:

Nej du. Det fungerar inte. Bluetooth data överföring har aldrig fungerat från iPhonen och kommer förmodligen inte att fungera i framtiden heller.

//Rob

Jag vet problemet ang. överföringar via bluetooth , men när valet finns med i appen , att antingen skicka listan med mail eller att överföra via bluetooth , så räknar man ju med att det ska fungera ????? :confused::confused::confused::confused:

Ursprungligen av PRAVDA:

Jag vet problemet ang. överföringar via bluetooth , men när valet finns med i appen , att antingen skicka listan med mail eller att överföra via bluetooth , så räknar man ju med att det ska fungera ????? :confused::confused::confused::confused:

Du har helt rätt, det borde fungera.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 17:46
Ursprungligen av PRAVDA:

Jag vet problemet ang. överföringar via bluetooth , men när valet finns med i appen , att antingen skicka listan med mail eller att överföra via bluetooth , så räknar man ju med att det ska fungera ????? :confused::confused::confused::confused:

OK nu förstår jag det gäller att läsa tydligt.

Egentligen så ska det gå att dela med sig över bluetooth om programmet stödjer det. Och står det att det ska gå över bluetooth så ska det men det kanske gäller mellan två iPhone 4 och inte 3GS?

//Rob

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-09 18:03
Ursprungligen av Robo-X:

OK nu förstår jag det gäller att läsa tydligt.

Egentligen så ska det gå att dela med sig över bluetooth om programmet stödjer det. Och står det att det ska gå över bluetooth så ska det men det kanske gäller mellan två iPhone 4 och inte 3GS?

//Rob

Om man måste ha två iPhone 4 för att kunna överföra så bryter jag ihop Ingen "big deal" men man börjar ju fundera hur "dom" tänkt isåfall.

Får meddelandet "Söker efter andra iPhone och iPod touch..." - så det borde ju inte ha någon betydelse vilken typ av iPhone man har ??? Får testa igen och se om dom kanske bara var osams för tillfället

Ursprungligen av PRAVDA:

Om man måste ha två iPhone 4 för att kunna överföra så bryter jag ihop Ingen "big deal" men man börjar ju fundera hur "dom" tänkt isåfall.

Får meddelandet "Söker efter andra iPhone och iPod touch..." - så det borde ju inte ha någon betydelse vilken typ av iPhone man har ??? Får testa igen och se om dom kanske bara var osams för tillfället

Dum fråga, men jag antar att du har slagit på bluetooth på båda telefonerna...?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-09 18:24
Ursprungligen av Capeman:

Dum fråga, men jag antar att du har slagit på bluetooth på båda telefonerna...?

Finns inga dumma frågor Men , Ja , bluetooth : check-check

Får testa när frugan gått o lagt sig , hon fattar inte att "det inte bara är en telefon" som vi pratar om

Intressant. En del verkar ha helt olika problem med just MV600. I mitt fall envisas den med att inte vilja få mina samtal att höras i hörlurarna, vilket får till följd att jag får välja iPhone som audio source för att kunna prata. precis som att den bara tappar kontakten med telefonen. Annars har allt fungerat smärtfritt. Någon ide från någon?

Bevaka tråden