Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis iPhone 4 från Telia?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2010-09-06 20:23

Har hamnat i ett litet orginellt läge tror jag:

1. Beställde en iPhone 4 natten till den 30 juli. Fick mail som sa att det bara var en intresseanmälan.

2. Tänkte då att jag skulle chansa på att köa på morgonen 30 juli. Lyckades få en iPhone 4. Nämnde för killen i Teliabutiken att jag beställt en på natten. Det var inga proplem och han skulle stryka den beställningen.

3. I veckan efter kom ett kontrakt för signering på telefonen som jag "beställt" på natten. Det rev jag naturligtvis. Jag hade ju redan en iPhone 4.

4. 26 augusti kom ett mail från Telia som sa att min iPhone 4 väntade på leverans!

5. Ringde kundtjänst och undrade varför dom ville skicka en iPhone till mig. Han sa att det bara var ett automatmail som jag inte behövde bry mig om. Det fanns inte en chans att dom skulle skicka en telefon om jag inte signerat ett kontrakt.

6. 2 september får jag ett mail från Telia som säger att min iPhone är levererad och jag får ett kollinummer.

7. 3 september hämtar jag ut en iPhone 4 som jag inte beställt. 0 kr.

8. Ringer kundtjänst igen och undrar vad dom sysslar med. Hon som svarar har inte en aning. Min andra iPhone syns inte i deras system. Den finns inte! Förklarar att min fru kan tänka sig att behålla telefonen (byta ut sin 3G) och att vi då behöver föra över den till henne. Det ska kanske gå om dom kan "hitta" telefonen. Hon lovar att ringa tillbaka på måndag ( idag).

9. Ingen ringer...

Vad gör jag nu? Har ringt kundtjänst två gånger (kötid en timme båda gångerna), rivit kontrakt och sagt till i butik. Ändå skickar dom en telefon!!!

Ojdå.. Va härligt att du är så ärlig! Ingen aning hur du ska göra, men tummen upp för dig!

Jag strök min beställning i torsdags (innan telefonen skickades). Nu har Telia trots detta skickat ut en iPhone 4 som för närvarande har blivit sorterad i Jönköping. Jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå igenom samma process som dig för att kunna få lämna tillbaka den!

Nu har du ju gjort vad du kan göra. Men ha i åtanke att Telia kan kräva telefonen tillbaka. Så ta det lite lugnt innan ni öppnar och använder telefonen.

1
Bevaka tråden