Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmänna frågor kring jailbreak och lite problem

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-09-06 04:53

Tjena, jag har en iPhone 3GS på fw 3.1.2. som är jailbreakad med Spirit, tror jag. Nu är det så att när jag ringer/tar emot samtal så börjar hela "telefon"-funktionen att börja lagga riktigt mycket. Jag kan inte prata och när jag avslutar samtalet så stannar det kvar på "samtalet avslutades" och när jag trycker på hemknappen så kommer den här gröna "åter till samtalet" skylten och när jag trycker på den ringer den upp kontakten igen. Alltså den laggar riktigt, riktigt mycket då. Lösning?

Jag har tänkt att jag ska återställa den, och tänkte att jag nu lika gärna kan uppgradera till 4.0.1 men sen så ser jag på guiden att man inte kan använda Pwnage tool om man tidigare har använt Spirit pga bootromen (vad är detta?). Varför är det så, kommer det då inte fungera, kan jag då inte uppgradera till iOs 4 då Spirit inte stöder det än? Vad ska jag göra?

Du bör ha uppgraderat till 4.0.1 och sparat SHSH medan chansen fanns.

Pröva nollställa i telefonen: Settings/General/Reset/Reset All Settings (eller motsvarande på svenska).

Vänta tills det blir möjligt att jailbreaka 4.1 som kommer på onsdag.

Det är dessa alternativ jag ser just nu, någon annan kanske har något annat.

1
Bevaka tråden