Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 10 importerar inte CD

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-05 21:33

Hej,

Efter att ha uppgraderat till iTunes 10 kan jag inte längre importera CD.
Är det bara min dator som drabbats?

bengt

Kollat det enkla först, "Inställningar / CD/DVD" vad datorn skall göra när du matar in en CD?

Vad är angett i iTunes/Inställningar skall hända när du matar in en CD?

Om du matar in en CD med musik, lägger den sig på skrivbordet? Känner datorn igen/till den i övrigt alltså? annars kan det ju vara vajsing på spelarens hårdvara.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-09-05 21:46

Jag har också märkt problem med detta. Dock så fungerar det (har gjort 2 ggr i alla fall) ifall jag matar ut och in samma skiva igen.

Ett tips är annars att importera cd med ett bättre program än itunes. Både Max och XLD gör exaktare cd-kopior.

Ursprungligen av Stinky:

Ett tips är annars att importera cd med ett bättre program än itunes. Både Max och XLD gör exaktare cd-kopior.

iofs, men om iTunes inte hittar CD'n pga "damm på llnsen" så lär inga andra program gör det heller.

Ursprungligen av Goflorp:

iofs, men om iTunes inte hittar CD'n pga "damm på llnsen" så lär inga andra program gör det heller.

iofs!

Ja, XLD är bäst på rippning för OS X. XLD har ju också en fin integrering med export till iTunes. Ibland hittas inte skivor av någon mystisk anledning, men det har inte med damm att göra i alla fall. Då är det bara att starta Skivverktyg så hittas skivan på en gång (lägg på skrivbordet).

Senast redigerat 2010-09-06 16:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-06 21:19

Hej alla vänliga,

Tack för tipsen.

Jag förstår att ingen annan har problem med iTunes10, men att det finns saker jag kan prova för att komma igång igen. XLD verkar vara det som ger mig mest hopp. Detta för att jag provat iTunes med många olika skivor, många gånger med varje skiva. Och jag har redan gått igenom de alternativ som finns i iTunes "Inställningar / CD/DVD". Inga av dem låter mig importera.

Skivan dyker upp mycket prydligt på skrivbordet, så spelarens hårdvara verkar fungera.

Slutsats, XLD.

bengt

1
Bevaka tråden