Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HTPC/HTMAC tangentbord?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-04 21:30

Finns det några bra alternativ till apples egna tangentbord? Jag är på jakt efter ett bra tangentbord med inbyggd mus på till min mac.

Går det att köra med ett playstation 3 tangentbord?

Är det någon som provat detta tangentbord och vet om det är bra?

KeySonic ACK-540 Mac RF (Nordisk) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Tangentbord

Är det här något för dig?

diNovo Edge?

Såg först nu att Logitech bara har PC tangentbord layout på den modellen, men det kanske fungerar bra på Mac. Hade det tangentbordet på mitt förra jobb och det fungerade bra och laddas automatiskt när man lade det i ladd-stativet.

Senast redigerat 2010-09-04 22:28
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-09-04 22:27

Jag har ett Deltaco-tangentbord mud kula, scrollhjul och musknappar i hörnen.
Funkar perfekt ihop med Windows 7. Jag har inte testat ihop med Macen.

Rekommenderas!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-05 16:20

Det finns inget macigare?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-09-05 20:13

Jo, det finns ju Apples eget bluetooth-tangentbord. Men det saknar ju kula eller styrplatta.

Jag kör Air Mouse på iPhone. Behövs inget separat tangentbord och mus då...

Logitechs Touch Mouse är den bästa iphone/ipad-lösningen. Kör den nu istället för Air Mouse.

Senast redigerat 2010-09-06 10:34
Ursprungligen av Stinky:

Logitechs Touch Mouse är den bästa iphone/ipad-lösningen. Kör den nu istället för Air Mouse.

På vilket sätt tycker du den är bättre än Air Mouse? Kanske några funktioner man inte tänkt på att man saknar?

Nej, den har alla vanliga funktioner och inget "extra". Men den är skönare att använda än Air Mouse, t ex drag-and-drop, högerklick osv, och hur tangentbordet är integrerat. Air Mouse tvekade jag att klicka upp ibland, och föredrog bluetooth-keyboard, men Logitech-appen är lika smidig som en bra fjärr – både till mina macar och min pc.

Ursprungligen av Stinky:

Nej, den har alla vanliga funktioner och inget "extra". Men den är skönare att använda än Air Mouse, t ex drag-and-drop, högerklick osv, och hur tangentbordet är integrerat. Air Mouse tvekade jag att klicka upp ibland, och föredrog bluetooth-keyboard, men Logitech-appen är lika smidig som en bra fjärr – både till mina macar och min pc.

Tack! Ska ta en titt på den.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-11-17 10:26

Är detta ett alternativ?
Logitech diNovo Mini

Det är bara PC setup men jag tycker att det kunkar kanoners.
Logitech diNovo Mini (SV) - Hitta lgsta pris, omdmen och information om Tangentbord

1
Bevaka tråden