Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Media Event 1 sep

Tråden skapades och har fått 316 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kommer nog snart en ny version av Remote också:

Apple - Apple TV - Rent HD movies and TV shows, stream Netflix, and more

Ursprungligen av Capeman:

Kommer nog snart en ny version av Remote också:

Apple - Apple TV - Rent HD movies and TV shows, stream Netflix, and more

Det kanske det gör, men hur får du uppfattningen av det av den texten?

Ursprungligen av Patrik D:

Det kanske det gör, men hur får du uppfattningen av det av den texten?

Hur menar du nu? De visar ju t o m en bild på det nya Remote...? Jag menar alltså iOS-appen, inte den fysiska fjärrkontrollen.

Ursprungligen av Capeman:

Hur menar du nu? De visar ju t o m en bild på det nya Remote...? Jag menar alltså iOS-appen, inte den fysiska fjärrkontrollen.

Den ser ut precis som den jag har i min iPhone idag, jämförde precis, kanske så att dom har bytt ut "hjälp" texten mot en ikon, men det kan kanske variera om man har en engelsk version.

Men det kommer väl säkert en ny version.

Det jag ville säga var bara att jag inte såg nån skillnad överhuvudtaget om man jämför med den nuvarande remote.

Ursprungligen av Patrik D:

Den ser ut precis som den jag har i min iPhone idag, jämförde precis, kanske så att dom har bytt ut "hjälp" texten mot en ikon, men det kan kanske variera om man har en engelsk version.

Men det kommer väl säkert en ny version.

Det jag ville säga var bara att jag inte såg nån skillnad överhuvudtaget om man jämför med den nuvarande remote.

My bad. Trodde kontrollytan var ny, men den var väl inte det.

  • Medlem
  • 2010-09-01 21:37

Blir oxå likt många andra duktigt sur över att vi får vänta ännu längre på iPad...:mad:

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-01 21:26

Ping kändes lite som att de bakat in last.fm i iTunes. Däremot såg interfacet ut att vara riktigt smidigt, så om det är bra tror jag nog att denna funktion kan växa ganska fort. Sen kommer det säkert komma intergreringar med Twitter/FB mm för de som vill ha det. Eller så kör de rent och stilfyllt

Om jag har förstått det rätt, är iTunes Ping en helt separat tjänst, inget man kopplar ihop med Facebook eller Twitter? Försöker Apple att konkurrera med Facebook? På riktigt?

Ursprungligen av Patrik D:

Om jag har förstått det rätt, är iTunes Ping en helt separat tjänst, inget man kopplar ihop med Facebook eller Twitter? Försöker Apple att konkurrera med Facebook? På riktigt?

Det är på tiden att det kommer ett alternativ

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är på tiden att det kommer ett alternativ

Jag gissar på att det kommer diverse hack som snabbt kopplar ihop Twitter, Facebook och Ping, t ex. för statusmeddelanden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-01 21:43

Känns som om vi får vänta till andra generationens iPad här i Sverige.

Ursprungligen av joakimo:

Känns som om vi får vänta till andra generationens iPad här i Sverige.

Som med iPhone då... well, nu har det gått så lång tid att jag inte skulle lägga pengar på en iPad om den lanserades idag, utan hålla ut till nästa (vilket borde bli i mars tror jag).

Nu kan man Ladda ner Epic Citadell i App Store... det är bara en preview!

Ursprungligen av EricBradley:

Nu kan man Ladda ner Epic Citadell i App Store... det är bara en preview!

Provade det precis. Helt galet, hur kan man ens göra sån här grafik på en telefon, otroligt.

Epic Citadel är verkligen toksnyggt. Fick starta om paddan för att det inte skulle krascha men nu lirar det snyggt. Nu ska jag lägga mig och klicka runt lite innan det är sovdags. Samt kolla in den nyss till iOS 4.1 uppgraderade iPhonen.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Epic Citadel är verkligen toksnyggt. Fick starta om paddan för att det inte skulle krascha men nu lirar det snyggt. Nu ska jag lägga mig och klicka runt lite innan det är sovdags. Samt kolla in den nyss till iOS 4.1 uppgraderade iPhonen.

När och hur har du lyckats uppdatera till 4.1? Verkar ju inte finnas live än...:tveksam:

Så, nu har jag tid att kommentera det hela. Såg större delen av sändningen på min iPhone 4 och det var grym kvalité måste jag säga. Riktigt imponerande webbsändning, rent tekniskt.

Väntade besök så jag sprang omkring i huset fixade, badade tremånaderssonen och tog hand om dottern, allt med telefonen och livesändningen med mig hela tiden. Det är multitasking det!

Angående nyheterna: Det mesta var sådant som det fanns rykten om eller förväntningar på (som Retinaskärm på touchen), så det var en radda väldigt trevliga nyheter men inte så oväntade. Nya nanon var nästan mest spännande faktiskt, även om jag inte ser något behov själv. Och nya AppleTV är intressant, den kommer jag nog att skaffa.

Som alltid när det är över så upptäcker man småsaker som är negativa eller inte så bra som man hoppades på (kass kamera på iPod touch, antagligen på grund av det smala utrymmet), men på det hela taget tycker jag mycket verkade rätt.

Jag hoppas verkligen den här satsningen på AppleTV gör att Apple äntligen tar tag i att lansera det i många länder.

Som developer får man ladda ner betor ...

Ursprungligen av Goflorp:

Som developer får man ladda ner betor ...

Röda ?!...

LCR

Var det bara jag som reagerade över hur snabbt Jobs hoppade över den feta fula iPod nano när han gick igenom alla modeller som funnits?

Ursprungligen av Adrian B:

Var det bara jag som reagerade över hur snabbt Jobs hoppade över den feta fula iPod nano när han gick igenom alla modeller som funnits?

Nä, tänkte precis samma sak.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 00:25
Ursprungligen av Adrian B:

Var det bara jag som reagerade över hur snabbt Jobs hoppade över den feta fula iPod nano när han gick igenom alla modeller som funnits?

Det lade jag inte märke till. Men däremot inte ett ord över den vita enhörningen (iphone 4).

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det lade jag inte märke till. Men däremot inte ett ord över den vita enhörningen (iphone 4).

Det tänkte jag inte på, men nu när du säger det. Vilket misslyckande för Apple den vita modellen varit. Inte så att de slutar tjäna grova pengar, men prestigemässigt. Å andra sidan, cred att de håller kvalitétskraven höga och inte tummar på det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 01:17
Ursprungligen av Adrian B:

Det tänkte jag inte på, men nu när du säger det. Vilket misslyckande för Apple den vita modellen varit. Inte så att de slutar tjäna grova pengar, men prestigemässigt. Å andra sidan, cred att de håller kvalitétskraven höga och inte tummar på det.

Steve Jobs lovade att den vita iPhonen skulle komma i slutet på juli. Inte ett ljud sen dess. Och nu dröjer det innan iTunes 10 släpps. Kanske börjar Steve Jobs förlora lite av sin makt?

Jag menar förut om han lovade något så var det med 100% säkerhet att det hände också. Förutom 3GHz PPC CPU men det ledde till att Apple lämnade PPC och satsade på Intel istället.

Kanske var det därför som Papermaster fick gå för den vita iPhone misslyckande?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Steve Jobs lovade att den vita iPhonen skulle komma i slutet på juli. Inte ett ljud sen dess.

Jo, han ändrade sig ju sedan och sade "...senare i år".

Ursprungligen av Adrian B:

Var det bara jag som reagerade över hur snabbt Jobs hoppade över den feta fula iPod nano när han gick igenom alla modeller som funnits?

Och att Classic inte ens nämndes.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Och att Classic inte ens nämndes.

Classic finns dock fortfarande kvar, för den som missat det...

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Och att Classic inte ens nämndes.

Jag misstänker att Classic egentligen är något Apple skulle vilja dumpa, men att den säljer förvånansvärt bra fortfarande och så länge den gör det låter dom den leva i tysthet.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-02 08:38
Ursprungligen av Adrian B:

Var det bara jag som reagerade över hur snabbt Jobs hoppade över den feta fula iPod nano när han gick igenom alla modeller som funnits?

Jag tyckte det såg ut som han skämdes lite nästan, jämfört med alla andra nanos ser den ut som en oäkting.

Ursprungligen av andas:

Jag tyckte det såg ut som han skämdes lite nästan, jämfört med alla andra nanos ser den ut som en oäkting.

Ja, verkligen. Den fula ankungen

På tal om fult, är ikonen för iTunes 10 det mest smaklösa Apple gjort på senare år eller är jag bara kinkig?

Bevaka tråden