Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Publicera med Flash CS5

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gnesta
  • 2010-08-22 19:20

Har gjort en flasch fil med en film i som jag vill sätta upp på en hemsida. När jag publicerar den med hjälp av programmet så fungerar allt som det ska. Jag kopplar på den i Dreamweawer och allt fungerar när jag förhandsgranskar sidan i datorn.
Men när jag lägger upp filerna på web-servern så startar inte filmen. Sidan hittas och allt kommer upp som det ska utom filmen. Jag ser knappar och "tidslinje men i tidslinjen snurrar bara en grön/svart rand.
Det är första gången jag gör något i Flasch så jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Tobba

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 23:54

Låter som du länkat in filmen med dina locala inställningar. Dubbelkolla att du verkligen har filmen länkad via ex filmen.flv och inte /Users/user/desktop/project/filmen.flv (exempel).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 01:49

Kan det vara så lätt som att du inte laddat upp filen på webservern?

Är trött så kan ha missuppfattat det hela...

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2010-08-23 08:19

Jag har filmen ligger på servern, och alla filer som publiceringen genererade.
Länkarna ser ut på följande sätt, "film/filmer/startl_film.html" från en knapp på en sida är den länkad till det html dokument som genererades av flasch vi publiceringen.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2010-08-23 08:40

Och hur ser länken till flash filen ut i html-dokumentet: startl_film.html? Precis vad 20Hz frågade, för troligtvis länkas filen lokalt. Har du någon adress som du kan länka till så är det lite lättare för oss att hjälpa dig.

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2010-08-23 09:28

länken i html dokumentet är är film1.svf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 09:44

Ge oss länken till den sida du publicerat så kan vi hjälpa dig. Annars blir det väldigt svårt för oss.

html dokumentet är film1.svf säger oss inte alls något tyvärr. Tror fortfarande att själva film flv/swfen är fellänkad.

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2010-08-23 09:55

m4m.se/m4m/index.html. länkar till filmer finns längst ner på startsidan. dessa skall inte se ut som de gör utan är bara för test.
Samma problem uppstår om jag tar hela mappen med alla sidor och lägger på en annan dator, då hittas inte filmen

Den säger att den inte hittar swf:en som ska ligga på fäljande sökväg: m4m/film/filmer/rekal_film.swf

Ligger verkligen filmen i den mappen?

1
Bevaka tråden