Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En liten uppdatering av min iBook-liv

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter 5 dagars ibookliv blev följande nödvändigt

Är studerande på Uppsala Univ. och vi tillåts bara ett IP.. så för att slippa växla nätverkssladden mellan den stationära och den bärbara krävdes en router, och varför inte en med inbyggd airport.. så NETGEAR MR814 beställd (ca 800:- macoteket). Då måste man ju ha ett airportkort så beställde även ett sånt (611:- Recycler)

Ibland vill man slänga ner Preciuos i väskan så ett Tucamo skin folder beställdes även (ca 280 macoteket)

Och ibland när man ändå är ute och går med Precious och är på väg hem till en söt tjej så vill man kunna se på film... så en videoadapter beställd

Är mitt iBook-liv komplett nu eller?

  • Medlem
  • 2003-05-21 17:31

Det det verkar vara synnerligen komplett, bara du har slängt i mer minne också. Själv har jag ingen airport till min iBook ännu. Annars så saknar du absolut en iPod - det måste man ju ha

/majk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 22:44

Det finns väl massor med att göra av pengar på. För det första behöver du ett gäng program.

En mus är inte helt fel. Griffins datorställ i kombination med ett Appletangentbord är ochså bra. Gärna en större extern skärm.

Bluetoothadapter och en telefon som funkar med det är ju självklart.

AppleCare Protection Plan.

En riktigt bra arbetsplats med höj och sänkbart bord och en ergonomisk stol.

Extra laddare och batteri.

iPod med specialjackan.

.mac-abonemang.

DVD-brännare.

Digitalkamera.

Digital videokamera.

Nej, men skämt och sido är faktiskt många av sakerna ovan otroligt bra uppdateringar till iBooken och Powerbooken. Fast man kanske inte behöver allt.

  • Medlem
  • 2003-05-22 22:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Det finns väl massor med att göra av pengar på. För det första behöver du ett gäng program.

En mus är inte helt fel. Griffins datorställ i kombination med ett Appletangentbord är ochså bra. Gärna en större extern skärm.

Bluetoothadapter och en telefon som funkar med det är ju självklart.

AppleCare Protection Plan.

En riktigt bra arbetsplats med höj och sänkbart bord och en ergonomisk stol.

Extra laddare och batteri.

iPod med specialjackan.

.mac-abonemang.

DVD-brännare.

Digitalkamera.

Digital videokamera.

Nej, men skämt och sido är faktiskt många av sakerna ovan otroligt bra uppdateringar till iBooken och Powerbooken. Fast man kanske inte behöver allt.

Ska man ha allt det där så har man nästan en stationär dator.:D
Men visst, man får en stationär dator som man kan ta med sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-22 23:05

Problemet är att när man köt allt har man inte råd att ta sig fram med annat än apostlahästarna så det kan se rätt kul ut när man kommer släpande på allt det här.:D

får mitt airportkort imorgon tror jag... är det nåt jag bör tänka på då?

hur fixar jag till så att det är säkert och så? Inte för att jag direkt tror att nån skulle bemöda sig med att "avlyssna" mig men... känns nog lite tryggare

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-29 20:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
får mitt airportkort imorgon tror jag... är det nåt jag bör tänka på då?

hur fixar jag till så att det är säkert och så? Inte för att jag direkt tror att nån skulle bemöda sig med att "avlyssna" mig men... känns nog lite tryggare

Man kan försvåra att någon missbrukar din koppling, men helt säker blir du inte

Du kan ställa in så att ditt SSID inte presenterar sig automatiskt. Då kan ingen spontansöka efter din basstation. Du kan slå på WEP-kryptering med delad nyckelhemlighet. Du kan sätta filter så att endast din dators MAC-adress tillåts använda basstationen.

Då har du höjt ribban lite i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-30 10:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
...slänga ner Preciuos i väskan...

Låt mig gissa att du är drygt en meter hög, nästintill hårlös, schizofren och saknar en hel del tänder...

1
Bevaka tråden