Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Kunde inte aktivera mobilt datanätverk" - iPhone 4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-13 15:55

Tjenare, har precis packat upp min nya iPhone 4 Jag har köpt den med Kompis Surf, Tele2. Det fungerar att ringa och sms:a men när jag försöker använda internet så får jag upp "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk" och sedan, "Du har inget abonnemang för mobildata". Men det har jag ju Tar det ett tag innan surfet har aktiverats? Eller måste man göra någonting för att få det att fungera?

Kontakta Comviq's kundtjänst.
De måste ju kunna hjälpa dig snabbast och lättast.

Kan du kolla på deras hemsida om du hittar ngn info om vilken APN och liknande du skall ha inställt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-13 16:05
Ursprungligen av avse:

Tjenare, har precis packat upp min nya iPhone 4 Jag har köpt den med Kompis Surf, Tele2. Det fungerar att ringa och sms:a men när jag försöker använda internet så får jag upp "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk" och sedan, "Du har inget abonnemang för mobildata". Men det har jag ju Tar det ett tag innan surfet har aktiverats? Eller måste man göra någonting för att få det att fungera?

Hjälpte en vän med detta häromdagen och det visade sej då att det står fel apn på tele2:s site. I stället för surf.tele2.se ska du skriva internet.tele2.se

Det löste i alla fall min kompis problem.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-13 16:37

Jaha, fattade inte att man skulle skriva i ett apn på telefonen. Men tack för de snabba svaren

1
Bevaka tråden