Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med kalibrering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kalibrerat min iMac-skärm och allt ser toppen ut, förutom iTunes. Färgerna ser skumma ut, allt är ljust och utmattat, man kan knappt läsa vad det står och ikonerna är utblekta. Värst är toppenmenyn, där artistnamn och låttitel står.

Kan någon hjälpa mig?
Tack på förhand!

Om allt förutom just iTunes ser bra ut så tror jag inte du behöver göra om kalibreringen.

Kolla så att du inte har fipplat om konstrasten i hjälpmedel (Universal Access).

TACK MARCUS!

Jag har under de senaste månaderna retat mig på att jag inte sett skillnad på ljusa toner och helt vitt på min MBP. Jag har försökt kalibrera skärmen, men fick det aldrig att bli bättre. Efter fler kalibreringsförsök idag var jag beredd att godta att skärmen på min MBP, som snart är tre år gammal, var kass. Jag tog en titt på 99 och stötte direkt på den här tråden. Visst var det så att kontrasten under Universal Access var felinställd. Efter justering blev allt bra igen.

Troligen har snabbkommandot för att öka kontrasten av misstag använts någon gång för länge sedan…

Tack igen Marcus, nu mår jag mycket bättre!

1
Bevaka tråden