Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudnivå på Time Capsule?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att införskaffa en Time Capsule och eftersom jag är starkt allergisk mot "oljud" och aldrig ens sett (än mindre hört) en TC kanske någon kan dela med sig av sina erfarenheter om dess ljudnivåer.

Min iMac är knäpptyst och TC:n skulle står alldeles i närheten av mig och iMacen.

Med tack på förhand!

/Kjell

Den är inte knäpptyst, det ska man inte påstå. Men det enda som hörs är när hårddisken varvar upp när man skriver data till den. Störs du av hårddiskar som varvar upp och "knastrar" lite när dom är aktiva ska du nog satsa på SSD-disk istället.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-03-19 15:06

Som sagt så är den inte helt ljudlös när man använder disken i den men det är bara då som den låter. När disken är avstängd så är den knäpptyst så tillvida du inte lägger örat direkt mot den.

Köpte en TimeCapsule 2 GB idag (V3) och gick glatt hem för att komplettera mina gamla trotjänare snow och express. Fläkten går hela tiden och den varnar med 5 sek mellanrum för överhettning. Bara att gå tillbaka med den alltså

Ursprungligen av morgan_a:

Köpte en TimeCapsule 2 GB idag (V3) och gick glatt hem för att komplettera mina gamla trotjänare snow och express. Fläkten går hela tiden och den varnar med 5 sek mellanrum för överhettning. Bara att gå tillbaka med den alltså

Var och bytte till en ny Time Capsule på MediaMarkt. Nu spinner den som en katt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-10 22:47

Jag skulle nog vilja påstå att Time Capsule låter mindre än mina WD My Book-diskar (Essential 500gb & Studio 1tb). Både i fråga om hårddiskljud och vibrationer. Jag upplever den relativt tyst, och jag är rätt ljudkänslig på så vis.

Ursprungligen av forssan:

Jag skulle nog vilja påstå att Time Capsule låter mindre än mina WD My Book-diskar (Essential 500gb & Studio 1tb). Både i fråga om hårddiskljud och vibrationer. Jag upplever den relativt tyst, och jag är rätt ljudkänslig på så vis.

Tack, då är jag helt säker på att det är något fel på mitt ex. Jag blev väldigt besviken på ljudnivån.

1
Bevaka tråden