Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Truecrypt funkar det med saker som kräver sökvägar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-10 20:20

När man mountar en truecryptfil så blir den ju untitled. Säg att jag vill lagra något där som automatiskt öppnas från ett program där jag ställt in sökvägen till filen i fråga. Det är svårt att ställa in en sökväg till något som inte har ett namn...
Så frågan är, kan man göra så att mountade truecryptcontainrar får namn i stället för att bara bli untitled? Det skulle ju göra att man får en sökväg man kan använda..
Tänker nu specifikt på att lägga in epostmapp i en krypterad mapp, men epostprogrammet kommer protestera om jag inte kan ange en sökväg..

Jodå, det enklaste är att formatera den monterade disken från början via Disk Utility.
Då får den ett "riktig"t namn och då funkar sökvägarna som vanligt. En bra sak till är att man kan även då specifiera vad för format du vill använda på disken, HFS+ istället för FAT32.

  • Medlem
  • 2010-08-11 00:34

Tackar för det, fast tyvärr hänger jag inte med. Hur menar du, formateringen sker ju liksom vid krypteringen i truecrypt. Ska man formatera containern.? Jag har alltså en fil som är en truecryptcontainer. Dvs när jag öppnar den blir den en mapp som heter untitled som innehåller diverse filer jag lagt där. Hur ska jag nu göra för att mappen ska få ett namn varje gång jag monterar den?

  • Oregistrerad
  • 2010-08-11 02:21

vad händer om du helt enkelt döper om den?

1
Bevaka tråden