Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur sortera om RSS-länkar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har tänkt på det mesta men tydligen har ingen hos dem någonsin tänkt att en användare kan vilja sortera sina RSS-länkar manuellt på samma vis som man kan sortera bokmärken.

I bokmärkesmenyn kan man enkelt klicka och dra på bokmärkena men detta går inte att göra med RSS-länkarna, undrar varför?

Jag är medveten om att det finns andra program än Safari för att se RSS men jag har fn inget sådant installerat. Kanske någon kan tipsa om ett enkelt sådant program där jag kan göra sådan sortering jag önskar.

Exempel: Jag vill kunna lägga Akihabara direkt efter eller före Engadget och kanske Joystick och Wow.com därefter eller mellan - fri omplacering mao.

Netnewswire är gratis och funkar helt OK.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-04 10:07

Sorterar inte Safari RSS i kronologisk ordning? Jag tycker det är bra, då kan man läsa efter hand som det kommer något nytt.

Ursprungligen av ibish:

Sorterar inte Safari RSS i kronologisk ordning? Jag tycker det är bra, då kan man läsa efter hand som det kommer något nytt.

Jo men det är varje källas interna uppdateringar, tex Engadget etc. Min sorteringsfråga handlade om hur jag skulle kunna flytta om mina RSS bokmärken så att de jag var mest intresserad av låg längst upp i menyn - se bilder:

Jag hittade lösningen nån gång men har glömt hur jag gjorde. I princip funkade det dock precis som manuell ommöblering av bokmärken, dvs. klicka och dra...

1
Bevaka tråden