Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som använder eller testat Littlesnapper?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag brukar ta skärmbilder från olika sajter och så. Jag undrar skulle Littersnapper passa eller finns det nåt annat som ni rekomenderar? Hade vart bra och kunnat ta bilder på en websida även det som inte syns i skärmen verkar inte hitta nåt så antar det är bara det probrammet som finns?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-31 14:10

För mig så har Littlesnapper varit rätt ostabilt. Men det finns andra program, t.ex. Paparazzi (dock lite äldre, men funkar hyffsat för mig, Paparazzi! )

Ursprungligen av Ree_Tab:

För mig så har Littlesnapper varit rätt ostabilt. Men det finns andra program, t.ex. Paparazzi (dock lite äldre, men funkar hyffsat för mig, Paparazzi! )

kollade på det dock så verkar det inte lika snyggt som Littlesnapper smidiga med det är ju man ha ordning på alla skärmbilder man har tagit. Tycker att borde fixa så att detta ska finnas inbyggt från början.

Ursprungligen av madeinswe:

...skulle Littersnapper passa...

Du menar nog Littlesnapper

Jag ändrar namnet i trådens rubrik.

/Mod

Hej!
Är inte riktigt säker på vilka funktioner du är ute efter men jag använder "Skitch" för att ta skärmbilder. Mycket lätt att tex lägga till anteckningar eller figurer på bilden och sedan spara undan som en jpg bild eller annat filformat. Det sämsta är programikonen, men det får bli en överaskning på du väljer att prova. Lycka till.

Själv använder jag också Skitch till vardags men fördelen med Littlesnapper är att den tar en bild av hela webbsidan, dvs även av det som inte visas/som man behöver skrolla ner för att se.
En annan fördel med Littlesnapper är galleriet som jag tycker är vassare än Skitch.

Som sagt, det är inte mitt vardagsprogram men jag använder det t ex när jag surfar runt och letar idéer/uppslag. Då är både fullsida och galleri guld värt.

Buggigheten har jag inte märk, använder 1.6 och kan ha haft tur - eller så har den blivit stabilare.

Vill du se alternativ så finns här en lista Little Snapper alternatives and similar software - AlternativeTo.net
OBS! Var noga med att kolla opertivsystemsikonerna - det är en blandning av Windows, Linus och Mac

Jag använder LittleSnapper och tycker att det är ett mycket kompetent program. Det är lite som iPhoto fast med skärmdumpar. Alltså bra överblick och sortering.

Det är enkelt att redigera skärmdumparna och ladda upp dem till Ember som är en nättjänst till LittleSnapper. Jag är riktigt nöjd och rekommenderar det.

1
Bevaka tråden