Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se upp med mobilt bredband från Tre (och fler?)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade kontant mobilt bredband från Tre.
Modemet man fick till var ett Huawei.

Det fungerade inte på min MacBook Pro (2.2 GHz) med OS 10.6.4
("Så här enkelt kommer du igång" stod det på förpackningen som listade Mac OS 10.6 som kompatibelt. Dessutom var beskrivningen om hur man skulle göra felaktig, i alla fall för Macanvändare.)

Det visade sig att man behöver uppgradera den programvara som kommer till. Jag hittade uppgraderingen på Huaweis hemsida. Tre hittade jag inget hos. ("Inga sökträffar för "Snow Leopard")

Tydligen har det här problemet varit känt i ett år.

Rejält med ris åt såväl ONOFF som Tre att de säljer denna produkt utan att ens bifoga inforamtion om den nödvändiga uppgraderingen. Riktigt dåligt. Jag var på resande fot och det var ju enbart tur att jag hade möjlighet att komma åt internet och ladda ner det som krävdes.

Extra Pellefantris åt Tre som inte ens nämner problemet.

Tur att du tog med länken till uppdateringen då!

Ursprungligen av Ola Hansen:

Tur att du tog med länken till uppdateringen då!

Jag hittade den efter mödosamt surfande på en liten kass mobiltelefon och bluetoothade över den till datorn. Jag vet inte vad länken är.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-30 16:28
Ursprungligen av torsig1967:

Skaffade kontant mobilt bredband från Tre.
Modemet man fick till var ett Huawei.

Det fungerade inte på min MacBook Pro (2.2 GHz) med OS 10.6.4
("Så här enkelt kommer du igång" stod det på förpackningen som listade Mac OS 10.6 som kompatibelt. Dessutom var beskrivningen om hur man skulle göra felaktig, i alla fall för Macanvändare.)

Det visade sig att man behöver uppgradera den programvara som kommer till. Jag hittade uppgraderingen på Huaweis hemsida. Tre hittade jag inget hos. ("Inga sökträffar för "Snow Leopard")

Tydligen har det här problemet varit känt i ett år.

Rejält med ris åt såväl ONOFF som Tre att de säljer denna produkt utan att ens bifoga inforamtion om den nödvändiga uppgraderingen. Riktigt dåligt. Jag var på resande fot och det var ju enbart tur att jag hade möjlighet att komma åt internet och ladda ner det som krävdes.

Extra Pellefantris åt Tre som inte ens nämner problemet.

Jag köpte från Telia, funkade direkt...

1
Bevaka tråden