Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbeställa iPhone / Stå i kö - Telia

Tråden skapades och har fått 153 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 21:27
Ursprungligen av Baxter:

Hmm. Till mig sa Kullander att de inte skulle få in några telefoner alls i butiken imorgon, inte ens till folk som förhandsbokat. Men "första svepet" kanske innebär om x antal veckor.

Nej, de får telefoner imorgon.

Efterfrågan på iPhone är större än någonsin och det råder brist i hela Sverige. De telefoner vi får in till lanseringen den 30 juli kommer bara att räcka till dem som var allra snabbast med att beställa.

Ursprungligen av zinned:

Jag svängde förbi Kullander idag och de hade fått in 300 (!) förhandsbokningar. Det lär ta ett tag

Btw, ingen som har vägarna förbi Telia i Malmö nu ikväll och kan kolla status på kön där? Hade varit kanon!

Damn, undra var man står i kön om man bokade fören månad sen. Hoppas på ett samtal. Lyckas inte få något vettigt svar vart i kön jag ligger.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-29 21:15

Jag svängde förbi Kullander idag och de hade fått in 300 (!) förhandsbokningar. Det lär ta ett tag

Btw, ingen som har vägarna förbi Telia i Malmö nu ikväll och kan kolla status på kön där? Hade varit kanon!

Ursprungligen av zinned:

Jag svängde förbi Kullander idag och de hade fått in 300 (!) förhandsbokningar. Det lär ta ett tag

Btw, ingen som har vägarna förbi Telia i Malmö nu ikväll och kan kolla status på kön där? Hade varit kanon!

Det betyder ju inte att 150 av dem inte har köpt en den närmaste veckan. Dessutom tror jag att Premium Resellers får in andra vågen av leveranser. Operatörerna verkar ha förtur.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 23:23

Ja, ingen som står i kö och kan bjuda på bilder?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-30 07:56
Ursprungligen av zappee:

Ja, ingen som står i kö och kan bjuda på bilder?

Jag sitter i kö i Sundsvall och har fotat. Men hur sjutton lägger jag in en bild från min iPhone eller iPad?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-29 23:35

Ja, riktigt dåligt med det...

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-30 00:02

telia.se = No go

Ursprungligen av Mattias L:

telia.se = No go

Gick alla tiders...BESTÄLLT!

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-30 00:09
Ursprungligen av granberg054:

Gick alla tiders...BESTÄLLT!

Grattis!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-30 00:11
Ursprungligen av granberg054:

Gick alla tiders...BESTÄLLT!

Kan du se om du får någon nu i första omgången då? Ser att det finns en knapp med leveransstatus. Hur ser det ut om du klickar där?

Ursprungligen av bjark:

Kan du se om du får någon nu i första omgången då? Ser att det finns en knapp med leveransstatus. Hur ser det ut om du klickar där?

I Kvittensen fick jag
"Leverans beräknad till 2010-08-05"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 00:19
Ursprungligen av granberg054:

I Kvittensen fick jag
"Leverans beräknad till 2010-08-05"

Stod det i ditt bekräftelsemail?

Ursprungligen av H_enke:

Stod det i ditt bekräftelsemail?

Ja det gjorde det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 00:10

Vad jag kan se så verkar det endast finnas 16GB att beställa på telia.se.

Har inga 32'or?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-30 00:11

32 finns. Man får titta lite extra. En bit upp står det en text.

Bara 24 mån bindningstid? Taskigt.

Vad tar ni för ab. då? Jag är lite sur för att man inte kan välja att ha lägre månadskostnad och pröjsa telefonen direkt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 00:24

Fusk! Står inget i mitt... står att jag måste skriva på ett papper som de skickar ut...

Ursprungligen av H_enke:

Fusk! Står inget i mitt... står att jag måste skriva på ett papper som de skickar ut...

Det känns som jag sparade lite tid genom att vara inloggad på "Mina sidor" när klockan slog tolv. En digital signatur med mitt användarnamn o lösenord räckte för abonemanget. (Telia Komplett för övrigt)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-30 10:12
Ursprungligen av H_enke:

Fusk! Står inget i mitt... står att jag måste skriva på ett papper som de skickar ut...

Samma för mig här. Beställde någon minut efter midnatt. Känns som man kan glömma att få den på ett bra tag.

Signera digitalt..!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 00:26

går det att göra i efterhand?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-30 00:36

Utanför Telia i Göteborg räknade någon 155 personer i kön. Jag skulle tippa på att det var mer.

Här är en bild från 23.30 nånting. Notera att kön går runt hela huset, man ser fortsättningen på den längst ut till vänster av bilden:

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 07:37
Ursprungligen av Ree_Tab:

Utanför Telia i Göteborg räknade någon 155 personer i kön. Jag skulle tippa på att det var mer.

Här är en bild från 23.30 nånting. Notera att kön går runt hela huset, man ser fortsättningen på den längst ut till vänster av bilden:

Jäklar, stackare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 07:50

Om man ska tro lagerstatus på Telia så finns det fortfarande telefoner för leverans 4/8.
Edit: i Webshopen alltså.

Senast redigerat 2010-07-30 08:53
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-30 08:06

Här hittar jag lite bilder från Sundsvall
Först i kön för en iPhone 4 Tidningsliv

Ursprungligen av Eva:

Här hittar jag lite bilder från Sundsvall
Först i kön för en iPhone 4 Tidningsliv

Vafasen, först i kön med en Vaio?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-30 08:18
Ursprungligen av Leftrustle:

Vafasen, först i kön med en Vaio?

Upprörande! Och jag tänkte inte ens på det!
Jag har nu meddelat killen att "vi" är upprörda Han försvarar sig med att han arbetar som servicetekniker.

Senast redigerat 2010-07-30 09:25
  • Medlem
  • 2010-07-30 09:34

18 stycken i kön på Humlegårdsgatan kl 09:34.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 09:37

Enligt säker källa stod ca 40 personer i kö i Skellefteå vid 9-tiden. Förra året hade de 16 telefoner i butiken...det lär bli slagsmål.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 09:51

I Karlstad finns det 60 lurar. 20 32GB, 40 16GB. Personalen jobbar med att ta upp beställningar just nu. Kön är betydligt längre ...

Bevaka tråden