Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av skärmen vid extern skärm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-25 01:53

När jag har min macbook pro uppkopplad på skrivbordet där hemma kör jag en extern skärm, en extern mus, men med laptopens tangentbord.

Det jag skulle vilja är att avaktivera laptopens skärm utan att behöva stänga locket, går det?

Alternativet nu är att dimmra ner laptopen och placera skärmarna så att den externa är huvudskärm i OSX, men en del saker kommer på vift och hamnar ändå på laptopens skärm :-/

Så vitt jag vet går det inte att göra. Det man kan göra är ju dock använda en magnet och lura din MBP att den är stängd fast den inte är det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-25 10:15

Nope, det går tyvärr inte om du inte gör hårdvaruändringar. Köp en mini så slipper du problemet

Köp ett externt tangentbord. Körde själv med den lösningen förut, det funkar kanonbra.

Vill du vara riktigt cool, kör trådlösa tangentbordet... men det är lite dyrare.

Men du, kolla om ctrl+shift+eject släcker BÅDA skärmarna eller bara inbyggda.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-25 13:02

Tack för snabba svar

Tangentbordskombinationen släckte båda skärmar tyvärr!

Får bli att köpa ett extra tangentbord då, gillar laptopens bara o apple vet hur man tar betalt för ett tangentbord :-/ Men men, nu vet jag iallafall!

Ja, det vita är DYRT om man jämför med Elgigantens till alla PC's.
De flesta jag provat är stora svampiga saker - macens är väldigt skönt skriva på.

Ta hål i plånboken, när du haft det i tre dagar kommer du tänka "varför gjorde jag inte det här tidigare?". Efter 14 dagar är tangentbordet en sån naturlig del att du inte tänker på det alls

1
Bevaka tråden