Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat All in one - Socialite?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 17:27

Någon annan som testat Socialite?

Precis installerat och tycker att det verkar riktigt skönt, har Facebook, Twitter, Google Reader, RSS-läsare, Flickr och digg i ett..

Socialite - All your social networks in one application

Kanske underlättar för andra också, slipper man ha en för RSS, etc!

Japp, har det programmet. Tycker det är rätt fint, men jag finner att jag oftast bara återgår till Safari och/eller min iPhone. Känner inte riktigt behovet av applikationen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 17:43

Har också försökt förut, Tror det var Seemic (stavas?) sist.. men den saknade RSS tror jag så jag orkade inte riktigt med det, men se om man vänjer sig nu!

Brukar också kolla på mobilen annars, men sitter o väntar på 4an nu så man kan göra det med stil!

Jag borde skrivit "min föredetta iPhone". Har sålt den i väntan på iPhone 4 och jag känner mig INTE riktigt hel längre!

Jag upplevde att RSS-strömmarna uppdaterades lite dåligt, trots att jag ställt in den på att kolla var femte minut. Är det något du märkt?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-21 19:03
Ursprungligen av Capeman:

Jag borde skrivit "min föredetta iPhone". Har sålt den i väntan på iPhone 4 och jag känner mig INTE riktigt hel längre!

Jag upplevde att RSS-strömmarna uppdaterades lite dåligt, trots att jag ställt in den på att kolla var femte minut. Är det något du märkt?

Jag kör Socialite och därigenom Google Reader, och hitils har det fungerat bra med RSS-flöden vad jag märkt. Har satt allt att uppdateras var 5:e minut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 17:49

Jag har ställt mitt på varje minut... Märker inget på bandbredden ändå, vet inte hur mycket processor det äter bara...

Ursprungligen av WELiN:

Jag har ställt mitt på varje minut... Märker inget på bandbredden ändå, vet inte hur mycket processor det äter bara...

Jag hoppas verkligen att det inte är min RSS-ström som du följer då. Även om du kanske inte drabbas kan du ju tänka dig hur det är för en server när tillräckligt många gör så. Det finns en god anledning till att bl. a. NetNewsWire som standard uppdaterar var fjärde timme och inte går ner till kortare intervall än 30 minuter.

Har ändrat till varje minut. Ska ge det en chans till, speciellt eftersom jag inte har iPhone längre. Den här Symbianluren har ju inga vettiga applikationer tillgängliga alls...

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-21 23:16

Jag har kört det nu i en vecka. Använder det till Facebook och Twitter (men Twitter uppdateras ju typ aldrig). Det är rätt skönt att slippa behovet / vanan att gå in på Facebook i tid och otid för att se om det hänt något nytt. Ett growl-meddelande med senaste status-uppdateringen har ersatt det

Har haft den ett bra tag och tycker att den funkar bra med flera konton på twitter och facebook samt ett par RSS. På en lite äldre mac (iMac G5) äter den mycket kraft och fläkten drar i gång för fullt när den kollar och hämtar hem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-22 10:12

Jag märker inte så hög belastning på min MacbookAir RevA

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-22 10:33

Nej det är förvisso sant, får väl skona servrarna och ställa ner till var 10min på RSS iaf!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-22 22:04

Håller på o testar Socialite men tyvärr så ser det inte ut som att jag kommer sluta använda NetNewsWire eller gå in på Facebook främst pga två anledningar:

1. RSS - saknar smidigheten som finns i NetNewsWire att visa hela artikeln i huvudfönstret (alt. vid tabbar). Socialite öppnar allt i Safari...
2. Facebook-updates får inte med allt. Ex. om någon lägger upp en länk får man bara länken, men inte en persons kommentar. Samma sak med bilder etc...

Twitter däremot funkar riktigt bra, dock känns Socialite som overkill om man bara ska ha en Twitterklient...

RSS i Safari?
Jag får hela texten i fönstret under listan

Red: Nu ser jag att pilen måste stå nedåt för att hela inlägget ska visas

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-23 08:54

Jo men det är hela rss-inlägget medan jag vill ofta åt hela artikeln som den länkar till. Många av de RSS-flöden jag följer ger bara en kort sammanfattning eller bara en inledning av hela artikeln. I NetNewsWire kan jag öppna den länkade artikeln direkt i programmet...något som inte går i Socialite.

Kolla bilderna för exempel...

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-23 09:50

För ett Facebook/Twitter-meddelande får ni Socialite gratis
Calcbot for iPad + iPhone!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-01-05 21:34

Om ni precis som jag skaffade Socialite gratis enl ovanstående metod så råder jag er att inte uppgradera till nästa version då registreringen försvinner! Uppdateringen är rätt så intetsägande så det är bara att köra på föregående version...

EDIT: Never mind - det var bara en bug med licensen. Räckte att starta om programmet för att det skulle funka igen..

Senast redigerat 2011-01-05 22:25
1
Bevaka tråden