Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

13" ny macbook pro eller ett år gammal 15"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag står i valet och kvalet att antingen behålla en 15" macbook pro med följande spec:

2.66 Ghz Intel core duo2
4GB 1067MHZ DDR3
Nvidia Geforce 9400M
Nvidia Geforce 9600GT

eller att sälja den och köpa den billigaste 13" Macbook pro.

Det jag vill fråga er är om den 1år gamla 15" har bättre prestanda än den nya billigaste 13"? Jag byter från PC så jag är väldigt ny på mac men i mina öron låter det som att 15" fortfarande är bättre än 13" prestandamässigt, stämmer det?

Stort tack på förhand!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-07-21 12:15

Jag skulle nog säja JA på den frågan.
Nya 13 MBP kommer med C2D 2,4GHz och 2,66GHz.
Så vad du får är en lättare dator, mindre skärm och nytt grafikkort, bättre batteri och ny garanti...
Och hårddisk från 250GB och uppåt.

Men inte snabbare (åtminstone inte så länge du inte stoppar in SSD i den nya).

Du kan få sälja din 15" billigt till mig.....

Har du redan köpt den gamla 15 tummaren? Om inte, så skulle jag gå rakt på ny 13". Men äger du redan en ett år gammal maskin så bör du nog tänka efter vad det är som inte duger på den innan du byter. T.ex. batteritiden är antagligen rätt mycket bättre på nya MBP 13". Och vad passar dej bättre, 15" eller 13"?
(Personligen köpte jag 13" privat och har 15" på jobbet. Tycker 15" är för klumpigt att släpa med mej och nästa gång jag byter jobbdator blir den nog en med mindre skärm).

Saken är den att jag och min bror ska få 15". Antagligen köper en av oss MBP13" med studentrabatt och delar på kostnaden på något vänster. Den nya MBP13" är såklart värd mer men vi funderar på hur stor skillnad det är mellan dem...

Vad skulle man få (typ) för 15" tror ni? Ca 1år gammal med specen ovan.

Tack för era svar!

1
Bevaka tråden