Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina kontakter försvann

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-30 20:14

syncade mobilen till macen för att föra över mina kontakter och min kalender.. kalenderna fördes över som den skulle men adressboken försvann i telefonen och den finns inte i datorn =/.. vafan varför blev det så? någon som har någon aning om var mina kontakter kan ligga?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-11 21:55

Alla adresser i iPhone försvann...

Jag såg att flera råkat ut för det här och undrar om någon vet om det finns ett sätt att få tillbaka adresserna i iPhone. Jag hade ca 500 kontakter med mängder av telefonnummer, alla personuppgifter till alla anställda etc som jag skulle föra in i min nya Pro. Och istället synkades den tomma adressboken från nya datorn till telefonen... Där fanns bara EN kontakt kvar och det var min egen... Ja, jag hade för bråttom och såg efteråt att man ska kryssa i hur man vill ha det.
Finns det någon väg tillbaka?
Tacksam om någon vet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-11 22:20

Återställ till din gamla iphone backup.

//Rob

När du får ordning på det:

Markera alla dina kontakter i listan, dra ut dem till skrivbordet, en *.vcf-fil skapas med ALLA dina kontakter. Kopiera denna fil till lite olika ställen, t ex Dropbox etc.

Så sover du lugnare sen.

Står du där med adressboken tom? dubbelklicka på vcf-filen och alla kontakter läses in igen.

Räddat mig flera ggr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-12 09:49

Går även att välja File > Export > Address Book Archive

Ursprungligen av 20hz:

Går även att välja File > Export > Address Book Archive

Den var ny, tackar!

1
Bevaka tråden