Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kör Intel X25-M SSD 160GB i iMac 27" i5?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-07-10 16:17

Hallå!

Jag beställde precis extra RAM-minnen till min iMac 27" i5 och passade samtidigt på att beställa en X25-M till burken.

Är det någon här som har monterat en SSD i sin iMac?

Jag är helt inställd på att behöva lämna in burken för att få det gjort inom gällande garanti, men vad har ni andra för erfarenheter? Var det lätt? Blir det stor skillnad på prestandan? Värmeutvecklingen? osv?

Vad jag fått höra så blir man helt fantastiskt överraskad av hastigheten? Är det så? För det är just det jag önskar mig. En blixtsnabb iMac som hanterar tunga och många applikationer samtidigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-10 18:17

Jag har en tråd om just detta, men jag försökte stoppa i dubbla SSD diskar.

Du bör lämna in den då det inte direkt är lätt att öppna upp iMacen. Dessutom som du säger så ryker garantin.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-07-12 22:51

Hallå!

Hur löser man problemet med tempgivaren på/i hårddisken?

Jag har precis fått hem disken (Intel X25-M 160Gb SSD) och har fått höra lite olika på olika håll. Vad gäller?

Har samma fundering jag med, sedan undrar jag varför ni som köper använder er av just x25?

Själv funderar jag på en corsair force 120gb. Bättre prestanda på den väll?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-07-13 11:25

X25 har varit bäst i alla tester jag läst. Framförallt verkar många andra tillverkare ha problem med hållbarheten, men det är bara vad jag läst. Har inga andra grunder för det. "man får vad man betalar för" - kanske kan vara nåt? ;D

1
Bevaka tråden