Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2010-06-29 23:53
Ursprungligen av hiphop_joe04:

Min ska skickas den 2a juli. Sitter och uppdaterar dagligen känns det som? Nån från andra leveransen som fått sin skickad?

Med tanke på att apple lär väl som vanligt skicka ett mail så fort den är skickat så känns det inte som man vinner något på det. Men har man lite o göra så

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-29 22:31

om den ska skickas 2/7...varför sitta och trycka på uppdateraknappen 29/6? Säkerligen suttit några dagar med? Den kommer med största säkerhet att skickas 2/7.

Nu har min iPhone 4 skickats till Borderlinx, och den skulle skickas den 2a Juli, alltså två dagar för tidigt, inte dumt inte :).

Ursprungligen av radaradam:

Nu har min iPhone 4 skickats till Borderlinx, och den skulle skickas den 2a Juli, alltså två dagar för tidigt, inte dumt inte :).

Hej! Jag har också 2 Juli som levdatum. Har beställt 1 16 gb och 1 32 gb.
Vad hade du beställt?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-30 15:51

Det verkar som många som beställde den 15.e juni men fått 2.a juli som "shipping date" har fått sina skickade.

Medan vi som var lite sena:
Jun 16, 2010 at 02:34 PM PDT - Order number xxx
Not yet shipped
Ships: By July 2nd

får vänta tills i morgon eller 2.a

  • Oregistrerad
  • 2010-06-30 15:58
Ursprungligen av Ybo:

Det verkar som många som beställde den 15.e juni men fått 2.a juli som "shipping date" har fått sina skickade.

15, 2010 at 09:58 PM GMT - Order number XXXX View order details
Not yet shipped
Estimated Shipping: By July 2nd
Estimated Delivery: 05 Jul, 2010 - 06 Jul, 2010

Inte alla verkar det som iaf. Trodde inte att någon som fått beställt den 15:onde fått skickat.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2010-06-30 16:28

Beställde min tidigt den 17e och nu är den prepared for shipment! Snabba på nu, det blir en lång helg.

Skickats idag

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2010-06-30 15:14
Ursprungligen av markus_lar:

Skickats idag

När la du din order?

Ursprungligen av Toa1337:

När la du din order?

Alltså skickats från Blinx, beställde från Apple den 15:e...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-30 16:31

Antar att du beställde 32GB ? iom att min beställd den 16.e inte är prepared än

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2010-06-30 16:52
Ursprungligen av Ybo:

Antar att du beställde 32GB ? iom att min beställd den 16.e inte är prepared än

nix, 16GB

Jun 17, 2010 at 04:47 AM PDT - Order number W9******* View order details
Prepared for Shipment
Ships: By July 2nd
Delivers: 05 Jul, 2010 - 06 Jul, 2010
Product Qty.
IPHONE 4 BLACK 16GB-GBR

Beställde den 17:e också.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-30 16:59

Meh... vad skumt

Jun 16, 2010 at 02:34 PM PDT - Order number W9******** View order details
Not yet shipped
Ships: By July 2nd
Delivers: 05 Jul, 2010 - 06 Jul, 2010
Product Qty.
IPHONE 4 BLACK 16GB-GBR

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2010-06-30 17:04

Men jag tror man ska ta prepared for shipment med en nypa salt. Våra telefoner skickas säkert samtidigt ändå.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-30 19:15
Ursprungligen av Toa1337:

Men jag tror man ska ta prepared for shipment med en nypa salt. Våra telefoner skickas säkert samtidigt ändå.

och precis som vi varit inne o tjatat om förut så visar man i US "prepared for shipment" men inte i UK shoppen. Så i US kan jag inte ta cancel på min beställning då den enligt apple i US är påväg att skickas - men i UK går det alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2010-06-30 19:18
Ursprungligen av studiox:

och precis som vi varit inne o tjatat om förut så visar man i US "prepared for shipment" men inte i UK shoppen. Så i US kan jag inte ta cancel på min beställning då den enligt apple i US är påväg att skickas - men i UK går det alldeles utmärkt.

okej då har min kommit längre, jag kan inte ta cancel i varken US eller UK.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-30 19:48
Ursprungligen av Toa1337:

okej då har min kommit längre, jag kan inte ta cancel i varken US eller UK.

Aha! Det kan inte jag heller. Och tittar man närmare här så kan man läsa en intressant sak.

Systemen visar alltså exakt samma sak, men kommunicerar det på lite olika sätt - alltså har jag haft rätt hela tiden, trots alla elaka tungor som åkt åt mitt håll.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-30 20:53
Ursprungligen av studiox:

Systemen visar alltså exakt samma sak, men kommunicerar det på lite olika sätt - alltså har jag haft rätt hela tiden, trots alla elaka tungor som åkt åt mitt håll.

Hur mår du egentligen? Det är ju vi andra som har påpekat att informationen presenteras på olika sätt på de olika siterna, medan du har insisterat att siterna presenterar informationen på identiskt sätt, förutom rent språkliga skillnader.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-06-30 18:40

Kanske en knäpp fråga, men varför är det just från England alla beställer? Det finns ju andra länder där Apple erbjuder telefonen olåst. Någon som kollat upp leveranstiderna från något av dessa?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-06-30 19:01
Ursprungligen av Rasmus:

Kanske en knäpp fråga, men varför är det just från England alla beställer? Det finns ju andra länder där Apple erbjuder telefonen olåst. Någon som kollat upp leveranstiderna från något av dessa?

Blinx erbjuder väl bara 2 adresser, UK och US.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-06-30 19:58
Ursprungligen av Hjopek:

Blinx erbjuder väl bara 2 adresser, UK och US.

Borderlinx är knappast ensamma i världen om den typen av verksamhet. Kanske tåls att kollas upp i alla fall, om väntetiderna just från England blir för långa.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-30 19:39
Ursprungligen av Rasmus:

Kanske en knäpp fråga, men varför är det just från England alla beställer? Det finns ju andra länder där Apple erbjuder telefonen olåst. Någon som kollat upp leveranstiderna från något av dessa?

Nej, inte i Apple Store... dessutom finns det företag som gör att man får en adress i UK och kan beställa där ifrån.

Ursprungligen av zappee:

Nej, inte i Apple Store... dessutom finns det företag som gör att man får en adress i UK och kan beställa där ifrån.

Jo, man kan beställa från Franska Apple Store upplåst .Då får man även en laddare som fungerar i dem svenska uttagen så slipper man köpa en på Apple Store för 300 kr. (Om man måste ha den snygga vita orginal)

Vad gäller kötiderna i Frankrike så är dem kortare, i alla fal från Apples sida, det såg jag när jag beställde mina iPhones 4 därifrån. Samtidigt som det stod att dem skulle skickas den 2 Juli i UK Store så stod det den 24 Juni i Franska.

Någon kanske kan kolla upp om det finns något liknande Blinx som har adress i Frankrike? Jag orkar inte eftersom jag redan beställt genom en släkting...
Fast just nu är det ju lika vaga besked från Apple på 3 veckor oavsett var man handlar.

Ursprungligen av Acenobody:

Jo, man kan beställa från Franska Apple Store upplåst .Då får man även en laddare som fungerar i dem svenska uttagen så slipper man köpa en på Apple Store för 300 kr. (Om man måste ha den snygga vita orginal)

Vad gäller kötiderna i Frankrike så är dem kortare, i alla fal från Apples sida, det såg jag när jag beställde mina iPhones 4 därifrån. Samtidigt som det stod att dem skulle skickas den 2 Juli i UK Store så stod det den 24 Juni i Franska.

Någon kanske kan kolla upp om det finns något liknande Blinx som har adress i Frankrike? Jag orkar inte eftersom jag redan beställt genom en släkting...
Fast just nu är det ju lika vaga besked från Apple på 3 veckor oavsett var man handlar.

Billigare att köpa från UK och leveranstiden är idag lika lång på båda sidorna. så idagsläget är UK ett bättre alternativ än Frankrike.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-30 21:51

Jag beställde en idag direkt via Apple UK.
Order Date: Jun 30, 2010 at 11:55 AM GMT

Not yet shipped
Estimated Shipping: 21 Jul, 2010
Estimated Delivery: 28 Jul, 2010
Product /
Part No. Qty

IPHONE 4 BLACK 16GB-GBR
MC603B/A

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-30 22:18

Bara hoppas att dem får fram telefoner snabbare än beräknat
Min står som estimated 14 juli. Åker utomlands 19 (till fel land) o då hade det ju varit kul med en ny telefon men man lär ju få räkna med att den landar nångång medan jag är på resande fot.

frågan är om den nu blir försenad i sverige, eller om den kommer i slutet av juli. i så fall äre ju lite för sent att beställa från england.

Ursprungligen av Baltazar:

frågan är om den nu blir försenad i sverige, eller om den kommer i slutet av juli. i så fall äre ju lite för sent att beställa från england.

Inte om du vill ha en olåst.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-01 07:25
Ursprungligen av keptang:

Inte om du vill ha en olåst.

Hur vet du att Tre inte fortsätter med olåst?

Bevaka tråden