Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

konstig skylt när datorn hänger sig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-24 22:06

Hej!

Min mac pro hänger sig ibland när jag spelar in. En grå gardin rullar ner för skärmen och en skylt talar om för mig att jag måste stänga av datorn genom att hålla in starknappen under några sekunder. Apple sa att jag hade problem med kärnorna eller nåt.

Jag scannade datorn med Tech tool deluxe och all hårdvara var felfri enligt den. Sen sa Apple att jag skulle installera om systemet vilket jag gjorde men det händer i alla fall.

År det någon som varit med om samma?

Tacksam för svar

Nanoq

Ursprungligen av nanoq:

Hej!
Min mac pro hänger sig ibland när jag spelar in. En grå gardin rullar ner för skärmen och en skylt talar om för mig att jag måste stänga av datorn genom att hålla in starknappen under några sekunder. Apple sa att jag hade problem med kärnorna eller nåt.
Jag scannade datorn med Tech tool deluxe och all hårdvara var felfri enligt den. Sen sa Apple att jag skulle installera om systemet vilket jag gjorde men det händer i alla fall.
År det någon som varit med om samma?
Tacksam för svar
Nanoq

Något orsakar uppenbarligen en kernel panic. Det kan vara antingen mjukvaru- eller hårdvarurelaterat. Har du kollat i loggfiler för att se om det genereras något felmeddelande som går att förstå sig på?

Det är svårt att hjälpa till om du ger någon mer specifik information om ditt problem.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-06-25 14:14

När du spelar in - vilket program använder du för inspelningen?

Du måste berätta mer.

Vilken datormodell det är, vilket operativsystem du kör, vilka program (och versioner) du kör, osv osv osv...

Berätta gärna lite mer om inspelningshårdvaran också.

När började problemet? Kan du sätta det i samband med någon uppdatering (av hårdvara eller program)?

1
Bevaka tråden