Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkt varvar upp vid flash

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en ny Macbook Pro 13''. Är jättenöjd med den bortsett från att jag tycker att fläkten varvar upp till max lite väl ofta.

Den har en tendens att göra det när jag kör den i knäet under en längre tid, vilket jag är benägen att acceptera.

När jag däremot kopplar in skärmen till min Cinema display, och kör en flashfilm i fullskärm varvar den i princip upp till max direkt, och kör på max under hela filmen.

Min fråga är om flash verkligen är så krävande för datorn, eller vad beror det på att det varvar upp så "enkelt"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-25 11:42

Skämtsamt svar: avinstallera flash och problemet är löst.

Mer seriöst svar: klaga hos Adobe, som är oförmögna att producera en relevant fungerande Flash Player till något annat än vissa versioner av Windows.

För min del körde jag faktiskt utan Flash installerat innan 10.6.4-uppdateringen installerade den utan att fråga. Istället använde jag beta/utvecklarversioner av Google Chrome, som har Flash Player integrerat, för de sajter som kräver Flash.

Adobe skyller CPU-utnyttjandet på Apple, men andra applikationer som rimligtvis kräver MASSOR mer resurser, exempelvis spel, kräver ofta mindre CPU-kraft än Flash.

Sök innan ni startar nya trådar!

Detta har diskuterats många gånger redan. Se här t.ex:

fläkt flash site:99.se - Sök på Google

Läs igenom befintliga trådar, och fortsätt gärna i någon av dem. Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden