Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksenheter syns inte i "vänsterkolumnen" i Finder

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har en grej som jag stör mig lite på.
Jag använder Finderns "Gå->Anslut till server..." för att ansluta till smb-delning på vår windows-domän.
Tidigare har anslutna enheter/mappar kommit upp i vänsterkolumnen tillsammans med t.ex. Macintosh HD, Skrivbord, CD-enheter och andra nyttiga platser.
Dock händer inte detta längre, utan jag måste gå in under "Min dator" för att komma åt anslutna enheter.
Går det på något sätt att få tillbaka dem i vänsterkolumnen per automatik (som det var från början, kanske det var i en äldre version av Mac OS X?)

Mvh. Anders

Det hände mig ibland när jag körde leopard. Prova att i Finder/Inställningar/Sidofält avmarkera alla kryss under delat och kryssa sedan i dem igen.

Ett annat trick var att markera en fil, vilken som helst, och högerklicka och välj Öppna med/Annat...
I det fönstret brukade "Delat" finnas med, trots att det ramlat bort från vanliga Finder-fönster. Men av någon anledning brukade Delat dyka upp i alla Finder fönster efter denna manöver.

1
Bevaka tråden