Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ur batteriet inför komponentbyte?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har fått en ny mbp efter att förra hade minnesproblem. Så jag funderar på om det inte är best att ta alla säkerhetsåtgärder man kan ta inför det nya bytet. Har tänkt installera en SSD och en optibay med 500Gb.

Datorn är en MBP 15" (2010, i7) och för att förstå hur man kopplar loss batteriet kollade jag här:
MacBook Pro 15" Unibody Mid 2010 Teardown - iFixit

Problemet är bara att det syns ifall det går att koppla loss batteriet på 15" utan att ta bort hela batteriet ur datorn. Något som känns helt överdrivet. Så om någon vet ifall det finns en sladd att dra ur någonstans likt 17" som du kan se här är jag väldigt tacksam!

Eller byter ni utan att koppla ur batteriet?

Du ska under inga omständigheter pilla med batteriet!
Garantin ryker snabbt om du gör det, endast auktoriserade verkstäder får gör sådant. Det är inga problem alls att byta HDD och RAM utan att koppla loss batteriet.

Precis, jag tycker de är fullständigt overkill att ta ut det. Eller ens dra ut kablar/kontakter.

Ha ett jordarmband kopplat till elementet om du är nervös.

Satt i, tatt ur såväl minnen som hårddiskar utan detta.

Okej.

Byter ut med batteriet i. Frågade främst eftersom när jag bytte komponenter i PCdagarna så var det självklart att man skulle dra ur all ström.

Tack för svaren!

Edit:
Uppdateringen gick väldigt väl. Skönt med två hårddiskar!

Senast redigerat 2010-06-20 00:01
1
Bevaka tråden