Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla upp mot trådlöst nätverk i XP (bootcamp)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-02 15:22

Hejsan!
Jag har följande problem och skulle behöva lite hjälp med det.
Installerade nyligen bootcamp på min MBP och skulle vilja koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk här hemma. I OS X fungerar allting finfint och jag hittar nätverket och kan, efter att ha skrivit in lösenordet, använda det utan problem. Men i windows fungerar det inte att koppla upp sig. När jag dubbelklickar på mitt nätverk för att koppla upp mig står det bara "waiting for network" och den bara jobbar på utan att lyckas ansluta. Har gått in i properties och ställt in rätt lösenord och format WPA-PSK/AES för nätverket jag försöker ansluta till. Varför fungerar det inte? Skulle vara mycket tacksam för svar..

Om du har WPA2 på nätverket så måste man ladda hem en speciell komponent till Windows. Kruxet är att du måste ansluta till Microsoft med en giltig XP-licens för att kunna ladda hem den (det går alltså inte att ladda hem den via Safari eller någon annan webbläsare i MacOS X), vilket ju är svårt om man inte kan ansluta till nätverket för att man saknar nyss nämnda komponent. Härligt va?

Vad är det för komponent som skall laddas ner och var hittar man den?

1
Bevaka tråden