Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet i Windows 7 fungerar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag installerade rätt nyligen Windows 7 Ultimate (32) i min Macbook (den modell som var före den som är aktuell på Apple Store i dagsläget). Efter att jag installerade den senaste uppdateringen av Boot Camp-drivers från Apple så slutade mitt ljud att fungera. Jag har försökt att uppdatera drivrutinen genom nya versioner från Realtek, jag har försökt ta bort drivrutinen och lägga in den på nytt och jag har startat om och fixat men ingenting fungerar.

Har någon några idéer? Enormt tacksam för en lösning.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-06-06 23:01

Har du senaste firmware-versionen för din MacBook?

Ursprungligen av Macus:

Har du senaste firmware-versionen för din MacBook?

Borde inte software update fixa det?

Och efter många sökningar på Google så visar det sig att jag har ett rött sken i min hörlursutgång, vilket ska tyda på att det är fel drivrutiner installerade.
Problemet = Windows installerar drivrutinerna automatiskt och ändå reagerar datorn med att det är fel. Hur går det ihop? Samma resultat blir om jag tar "uninstall drivers" och startar om.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

ett rött sken i min hörlursutgång, vilket ska tyda på att det är fel drivrutiner installerade.
Problemet = Windows installerar drivrutinerna automatiskt och ändå reagerar datorn med att det är fel. Hur går det ihop? Samma resultat blir om jag tar "uninstall drivers" och startar om.

Windows 7 verkar ha installerat rätt drivare. Däremot verkar det som om du har glömt att ställa om default utgångsljud från digitalt/SPDIF -"rött sken" - till hörlur..

Högerklicka på högtalaren i taskbar o välj rätt default "Playback devices" så lär du få analogt ljud i utgången.

Ursprungligen av Macce65:

Windows 7 verkar ha installerat rätt drivare. Däremot verkar det som om du har glömt att ställa om default utgångsljud från digitalt/SPDIF -"rött sken" - till hörlur..

Högerklicka på högtalaren i taskbar o välj rätt default "Playback devices" så lär du få analogt ljud i utgången.

Det har jag redan testat, och det ger fortfarande inte något ljud ut. Mycket knepigt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-06-11 11:47

Har du kollat att du har rätt firmware-version?
Enklaste sättet tycker jag är att installera Mactracker och sen leta rätt på rätt mac-modell.
Därifrån finns det sedan en hänvisning till rätt supportsida hos Apple.
http://mactracker.dreamhosters.com/

Ursprungligen av Macus:

Har du kollat att du har rätt firmware-version?
Enklaste sättet tycker jag är att installera Mactracker och sen leta rätt på rätt mac-modell.
Därifrån finns det sedan en hänvisning till rätt supportsida hos Apple.
Mactracker

Det står i stort sett bara följande:
Firmware: Intel Extensible Firmware Interface (EFI)
Firmware update: None.
I alla fall vad jag kan hitta när det gäller firmware.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-06-11 16:38

Då glömmer vi det.

Jag är inte längre i behov av att få denna fråga besvarad (raderade Windows helt), men den som har tänkbara lösningar kan ju presentera dessa utifall att fler får liknande problem.

1
Bevaka tråden