Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP (2010) hänger sig genomgående

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

första gången här på forumet men absolut inte den sista. Jag tänkte fråga om någon känner till felmeddelandet som låter efter att datorn har hängt sig, där ljudet är tre pip och paus sedan tre pip osv.

Datorn:
i5 2.4GHz
4GB ram
Seagate 500GB 7200rpm (utbytt från köpdisken, satt innan i en PC med Win7)

Programmet som jag främst använder är Final Cut Pro studio och Adobe After effects CS4.
När jag under den senaste veckan exporterar ut projekt hänger sig datorn. Det som också sker är att vid exportering från AE och jag till exempel arbetar lite i Photo Shop så hänger sig den lika så. Har gjort en kontroll av hårddisken utan några felrapporter.

Nu har den också börjat hänga sig i uppstart.
Gjorde sen en Kontroll av behörighet, och fick en jäkla massa fel. Kan det syfta på något?

Väldig tacksam för hjälp.
Ha det!

Senast redigerat 2010-06-03 21:42

Det verkar som att en av dina RAM-stickor har stämplat ut. Därav badbollen i de minnestunga processerna och de tre pipen i POST:en.

Testa med enbart en av de två stickorna för att hitta boven i dramat. Fast med ditt nyinköp handlar det väl snarare om att kontakta Apple. Lycka till!

Tack för tipset!

Ska genast genomsökas.

Edit 8/6-10:

Har nu återlämnat datorn till Apple och väntar på att en ny ska komma. De sade att de var ett väldigt ovanligt problem.

Vänligen,
David

Senast redigerat 2010-06-08 18:49
1
Bevaka tråden