Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari har slutat visa webbsidor.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2010-04-18 00:03

Safari, version 4.0.5 på Leopard har helt plötsligt slutat att fungera. Den visar inte några webbsidor längre. Det hände mitt under en vanligt surfande. Facebook var det faktiskt.

Nu står det bara en text överst i programfönstret, exempelvis: Google 1x1 bildpunkter.

Resten är bara vitt.

Jag har nollställt Safari, startat om datorn, hämtat hem den på nytt och installerat (visserligen utan att ta bort den gamla). Men fortfarande är det samma. Använder man sökrutan så ger den förslag, men det går inte att visa sökresultatet.

Finns det något annat att ta bort, eller nollställa? Firefox fungerar utan problem.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2010-06-01 21:30

Ingen som har sett något liknande? Nu är det i alla fall så att den fungerar igen. Jag har inte gjort något, inte uppdaterat. Ingenting. I en månad var den borta, har gjort upplivningsförsök en gång i veckan. Idag fungerar den.

Märkligt.

Har under tiden kört Google Chrome, startar snabbt som blixten och har vissa andra fördelar. Dock klagar internetbanken (swedbank) och det går inte att boka biljett på Ryan Air eller flygbussarna. Mycket irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-02 00:59

Låter som om du har en reklamblockerare installerad. De kan ibland blockera rätt aggresivt.

1
Bevaka tråden