Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på oss och våra iPads.

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 19:50
Ursprungligen av IngoX:

Kan man göra så direkt på iPaden Eva, alltså "högerklicka" på bilden för att kopiera bildadress?

Oj, vilken hemsk bild! Men som jag sa så leker jag
Nej, man kan inte "högerklicka" på bilder. Inte på något sätt som jag känner till i alla fall.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 19:56
Ursprungligen av IngoX:

byt ut bokstaven å i länken (orden åker tåg) mot E5

Man får alltså tänka på att inte använda svenska tecken på bildnamnet. Jag lägger upp en till bild, utan å, ä eller ö så får vi se om det funkar då.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 20:24

Hmm, det känns nästan som om det borde vara en ny tråd om det här "MobileMe på iPad" eller så. Men jag fortsätter …
Det funkar inte. Först testade jag att lägga in en bild med Title: iPad i Gavle
När inte det funkade valde jag Title: Gavle
Min iPad bara laddar och laddar i MobileMe-galleriet, någon bild kommer ej. Kan ni se? MobileMe Gallery

När jag nu klickade på min egna länk här på 99 så kom jag till bilden. Fattar inte mycket av detta, MobileMe verkar inte kommunicera särskilt bra med iPad.

Och IngoX, vad menas med att lägga in bildadressen som en länkad bild?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-18 22:20
Ursprungligen av Eva:

Kan ni se? MobileMe Gallery

Jajjemän. Jag undrar bara vilken station du stod vid när du tog bilden? (nej du behöver inte svara) Men ha en trevlig tid i huvudstaden! Och tack för att du utforskar iPaden "live on the track" åt oss andra....

Ursprungligen av Eva:

vad menas med att lägga in bildadressen som en länkad bild?

Visa en bild i inlägget utan att ladda upp filen, vilket ju verkar vara svårt med iPad.

eller klicka på symbolen för insert image i redigeringsläget

Ursprungligen av IngoX:

Jajjemän. Jag undrar bara vilken station du stod vid när du tog bilden? (nej du behöver inte svara) Men ha en trevlig tid i huvudstaden! Och tack för att du utforskar iPaden "live on the track" åt oss andra....

Visa en bild i inlägget utan att ladda upp filen, vilket ju verkar vara svårt med iPad.

eller klicka på symbolen för insert image i redigeringsläget

kanske of topic men vilket skydd gillar ni bäst? har något använd ett skärmskydd som de kan tipsa om?

Ursprungligen av IngoX:

Jag undrar bara vilken station du stod vid när du tog bilden?

Gävle!

Yes!!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-30 20:20
Ursprungligen av andlin76:

Yes!!!

Grattis! Det är verkligen en speciell känsla att få öppna ett alldeles nytt paket.

Ursprungligen av Eva;:

Grattis! Det är verkligen en speciell känsla att få öppna ett alldeles nytt paket.

Tack!

Slumpade sig att jag fick den på min födelsedag!

Var nere vid Tre butiken idag och köpte mig ett kontantbredband, efter lite skärande och trixande fick jag igång 3G på iPaden.

GPSen hittade lägenheten på några meter när inomhus, nästan lite kusligt...

Upptäckte en kul grej när jag importerade kort från iPhonen till iPaden via Macen, kunde se på en karta var korten var tagna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-30 20:50
Ursprungligen av andlin76:

Yes!!!

grattis, jag vet att du jagat en länge länge

Ursprungligen av FreddeB;:

grattis, jag vet att du jagat en länge länge

Skulle bara veta.

Ebay till BongoUs och hem till Sverige... Köpte med ett Nude skal från Easyswitch, kan inget annat än att rekommendera. Beställde ett till min iPhone igår.

Senast redigerat 2010-05-31 07:50
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-18 20:50

Ser en bild via länken.

Och allt via ipaden

Fotot taget med Camera som använder iphonens kamera
Redigerat i photogene for ipad
Uppladdat med dropbox

Way to go

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-30 21:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Och allt via ipaden

Fotot taget med Camera som använder iphonens kamera
Redigerat i photogene for ipad
Uppladdat med dropbox

Way to go

Ah, så du har en 3G, läckert. Hur funkar det med sim-kort och sånt?
Så man kan ladda upp bilder med dropbox hit till 99, berätta hur du gjort.

Oj, vad stor bilden blev:)
Jag fick gå in på minin och redigera ner den en aning.

Hur jag gjorde:
Jag tog bild via iPhonen och Camera for Ipad (Camera for iPad for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store)

Sedan så när det gäller uppladdningen så körde jag med Dropbox (Dropbox for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store, en av min "vital few" appar)

Jag laddade upp fotot från mitt kameraalbum till mitt dropboxkonto (min fotokalalog) och väljer "copy link" i appen. Då skapas en webblänk till den filen. Det är gratis att skaffa konto och du behöver ingen inbjudan... men om du inte har ett konto så säg till mig så skickar jag en inbjudan så får vi bägge två lite extra utrymme (0.25 MB extra tror jag att det är)

Sedan så går jag in till 99.se via Atomic Webbrowser (Atomic Web Browser - FullScreen Browser w/ Desktop Tabs & Ad Block for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store) Som jag gillar och kör hårt med nu istället för Safari men givetvis så fungerar Safari lika bra

Väljer avancerat läge på texteditorn och väljer "Ladda upp bild". Där klistrar jag in webblänken till bilden.

Det var allt!

När det gäller SIM-kortet så hänvisar jag till http://www.99.se/ipad/277911-hur-goera-ett-microsim-ett-teliasim.html

  • Medlem
  • 2010-06-01 14:11

Livet på en pinne... (eller sten i det här fallet)

Här kommer en bild på mig och min iPad.

Fungerar bra att surfa ute med fullt solljus!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-02 12:06
Ursprungligen av kosse:

Livet på en pinne... (eller sten i det här fallet)

Här kommer en bild på mig och min iPad.

Fungerar bra att surfa ute med fullt solljus!

Härlig bild, men helt klart behöver du en 3G för att kunna vara lite mer "flyttbar" ute i solen och naturen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-01 19:51

Fy vad jag inte gillar den här tråden...
=D

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-02 12:07
Ursprungligen av djdisc:

Fy vad jag inte gillar den här tråden...
=D

Stackars stackars alla iPadlösa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-02 08:58

Vad gör du med din för att den ska fungera bra ute i solljus då? Min är helt kass utomhus tycker jag.

  • Medlem
  • 2010-06-02 10:25

Gör och gör, jag är inte så kräsen.

Huvudsaken är att man kan kombinera sol och surf.

Visst, det är inte optimalt, men det funkar dugligt tycker jag.

Tack Eva... Rub it in ...

Samlar pengar på hög, kommer antagligen ha en tillräckligt hög hög till svenska lanseringen ...

Men sen kommer det ju en nu iPhone med och ...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-03 23:27
Ursprungligen av Goflorp:

Tack Eva... Rub it in ...

Samlar pengar på hög, kommer antagligen ha en tillräckligt hög hög till svenska lanseringen ...

Men sen kommer det ju en nu iPhone med och ...

Ja, det tar liksom aldrig slut. Vilket ju är kul när man har möjlighet att köpa prylarna men som är frustrerande om man inte har möjlighet. Hoppas att din hög växer snabbt och fint så att den räcker till en riktigt fin iPad!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-03 23:40

Allt var enklare (bättre) förr
Nu blir det en ny iPhone och en ny iPad varje år...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-04 10:34

Jag vet inte hur jag ska göra. Vill ju ha nya Iphonen med. Får prioritera.
Fast skulle så gärna vilja kunna posta i denna tråd med en Bild.
hmmm

Bevaka tråden