Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 17 vs MacBook Pro 15 ljusstyrka

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, ljusstyrkan står på max på båda skärmarna och är inställda på lcd, men ljusstyrkan på 15 tummarn är mycket starkare (se bild). Vet någon om det är fel på 17 Tummarn eller är det någon inställning som kan ändras?

Bland energiinställningarna går det att välja om skärmen ska dimmas ner något när den kör på batteri. Slå av det på båda. Om det inte hjälper så får tu ta och bita i de sura äpplet och lämmna in datorn.

Ursprungligen av Tomten_alle:

Bland energiinställningarna går det att välja om skärmen ska dimmas ner något när den kör på batteri. Slå av det på båda. Om det inte hjälper så får tu ta och bita i de sura äpplet och lämmna in datorn.

Tack! Skärmen vart bättre, men 15mbp'n är fortfarande ljusare.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-05-29 21:31

Ser mer ut att vara gamman och vitbalansen som är olika. Kolla färgprofilerna!

Ursprungligen av Fredirk:

Ser mer ut att vara gamman och vitbalansen som är olika. Kolla färgprofilerna!

Jadu, vart ändrar man det då? Systeminställningar?

jonasn; ingen aning

En till sak som jag har märkt är att äpplet på baksidan lyser svagare än vad det gör på 15 tumaren!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-05-30 01:21
Ursprungligen av OzcaarL:

Jadu, vart ändrar man det då? Systeminställningar?

På engelska hittar man det under System Preferences -> Display -> Color.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-05-29 22:42

Rätta mig om jag har fel, men ingen av dessa datorer har väl LED-bakgrundsbelysning? I så fall mattas bakgrundsbelysningen något med åldern.

Som Jonasn säger så i det fallet att en av skärmarna inte är LED-belyst så kommer den att försämras med åldern.

MBP 17" såldes med CCFL-belyst skärm (alltså ej LED) fram till Oktober 2008 då den första MBPn med LED-belysning som standard introducerades.

1
Bevaka tråden