Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med trådlös skrivare och Time Capsule

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-27 21:19

Hallå!

Har gjort en sökning men inte hittat nått så nu frågar jag här. Jag har en time machine här hemma som router och en imac. Till det har jag en trådlös skrivare, brother dcp-cw750 och för det mesta hittar dom varann finfint och det skriver ut. Men, nu på senaste tiden så kopplar dom inte alltid ihop sig, dom hittar inte varann!

Man ser på skrivaren att den är uppkopplad mot routern, detsamma med datorn. Men dom hittar inte varann. Provat att stänga av och sätta på både dator och skrivare men det gör ingen skillnad. Men om jag stänger av och sätter på time machine så funkar det igen. Typ en gång.

Vad kan det vara? Tacksam för hjälp!

Mvh Tobbe

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-05-28 11:43

Ligger skrivaren i samma nätverk som datorerna?
Om dina datorer ligger i samma serie typ 192.168.1.1 - 192.168.1.200, så föreslår jag att du tilldelar din skrivare en fast IP-adress typ 192.168.1.100. Det ställer man in på skrivaren.

Om skrivaren har en dynamisk adress så kan det hända att datorerna inte hittar den, eftersom den byts ut med jämna mellanrum, eller att adressen är upptagen.

Ursprungligen av troley:

Jag har en time machine här hemma som router

"Time machine" är backup-programmet. Apparaten heter "Time capsule".

Jag har ändrat till rätt namn i trådens rubrik.

/Mod

1
Bevaka tråden