Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omöjligt att tvångsavsluta mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa!

Om moderator tycker det här passar bättre i en annan tråd har jag inget emot att bli flyttad, har bara inte kunnat hitta en tråd här på forumet som behandlar riktigt samma problem som jag har.
Vår berättelse utspelas på en Macbook Pro 15'' i7 (2010) med Snow Leopard.

Problemet: Jag kan inte avsluta eller tvångsavsluta mail. Detta leder till att jag varken kan stänga av eller starta om datorn. Detta är i sin tur ett problem eftersom jag således inte kan installera drivrutiner till skrivare etc.
Jag använder inte mail som mitt e-postprogram, den ärorika uppgiften har Thunderbird fått. Tror att den startade sig av sig självt vid något tillfälle när det var någon program som fortfarande hade den associerad till sig, och sedan dess har den legat där i docken med "avsluta mail"-alternativet trotsigt grått och oåtkomligt. Väljer jag att tvångsavsluta händer inget.

Jag är en fullkomlig nybörjare och det här är min första mac. Har någon haft samma problem? KAN man ens tvångs-stänga av datorn? Jag vill inte skada min älskling.

Tacksam för svar!

Klart du kan tvångsavstänga den. Håll inne power-knappen tills den slocknar.

Oj! Det funkade hur bra som helst. Råkade däremot nästan orsaka samma sak nästa gång jag startade upp datorn - tydligen gick mail i baklås för att jag hade vägrat ställa in mitt e-postkonto vid start.

1
Bevaka tråden