Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra hd läs- och skrivbar från mac os och win?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en My Book Essential som jag äntligen har fått att fungera med Mac. Nu har jag hunnit föra över ca 200 GB till disken men upptäcker nu att disken har "formatet" Fat32. Så ett par viktiga filer, som är över 4 GB, kan jag inte föra till disken. Hur kan man åtgärda detta fel på enklaste sätt?

Ursprungligen av TheQuo:

Jag har precis köpt en My Book Essential som jag äntligen har fått att fungera med Mac.

Vadå, det ska väl inte vara några problem? Se bara till att formatera den som HFS+ och med GUID-tabell (för Intel-Mac).

Du måste formatera om. Så se till att du inte har kastat bort någon data.

Sen får du börja om från början, med alla 200 GB. :/

Jag är inte så duktig på mac. Jag kör i vanliga fall PC men jag är och redigerar filmer på skolan (där jag sitter nu) så är det Mac som gäller. Hur går jag tillväga för att formatera om disken. Går det att formatera så hårddisken både kan köras på Mac och PC?

Glömde att säga att datorn har operativsystemet OS X

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-23 12:55

Denna tråden borde ge dig den info du behöver, kolla in avsnittet "b) fil-flyttardisk mellan Mac och PC".
http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/277735-sa-haer-formatterar-nykoepta-harddisk.html

Datorn verkar vara inställd på engelska hur kan man ändra till svenska?

Gå under System Preferences och International.

1
Bevaka tråden