Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lexmark X4550 funkar inte med Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2010-05-19 16:34

Hur sjutton får jag min trådlösa skrivare Lexmark X4550 att funka med min iMac? Har försökt att dammsuga Google efter information, besökt Apples support, följt instruktioner och konstaterar att det inte funkar. Jag vet inte vad jag gör för fel och är nybörjare på Mac. Tacksam för tips.

gå in på Lexmark Sverige - skrivare och skrivarlösningar
där kan man ladda ner drivrutiner för osX sen borde det bara vara att installera och följa instruktionerna, eller?

Lexmark Sverige - skrivare och skrivarlösningar

Här finns ju t o m drivers för 10.6 (Snow leopard).

Kan du vara lite mer specifik vad det är som krånglar.
"Konstaterar att det inte funkar" är inte ett svar som vi kan jobba med.

Misstolka mig inte, vi hjälper dig gärna - bara du ger oss lite mer info.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-20 09:36

Ibland brukar det funka att installera skrivaren med kabel (t ex USB) på datorn först, och när det är gjort går man över till trådlöst....

Ursprungligen av kenjon:

Ibland brukar det funka att installera skrivaren med kabel (t ex USB) på datorn först, och när det är gjort går man över till trådlöst....

Riktigt, Philips har t ex webkameror som får spader om du ansluter kameran FÖRST, installerar programvara sen.

Där gäller det att få i programvaran först. Kan var likadant här.

Är det hemladdningsförfarandet med disk-images som krånglar?
Är man ovan vid Mac kan det vara ett problem.

I Apples supportforum verkar det finnas fler som har haft problem med diverse Lexmark-modeller och Snow Leopard.

Got help from Lexmark:

First we need to run the uninstaller for the printer.

Then try to manually removed the remaining files manually from your computer. You can check from the following directories for the remaining files;

HD>Library>Printers (drag all lexmark files to trash)
HD>Library>Printers>PPDs>Contents>Resource (drag all lexmark files to trash)
HD>Library>Receipts (drag all lexmark files to trash)
HD>Library>Image Capture>TWAIN Data Sources (drag all lexmark files to trash)
HD>Library>Application Support (drag all lexmark files to trash)
HD>Systems>Library>Extensions (Make sure to unplug the USB cable if it's plugged in, drag the LexmarkUSBMerge.kext to trash)

Then empty the trash, if you encounter a message that it cannot be emptied just continue until it goes away. If still the trash is not empty go to Finder Menu > Secure Empty trash. After doing the clean uninstall then restart the mac computer and reinstall the printer using the downloaded driver from the lexmark website.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2010-05-23 11:25

Tack för svar! Nu skriver den ut. Eftersom jag har två operativsystem via Parallels Desktop 5 (Mac OS X 10.6.3 och Windows 7 64-bitars), så avinstallerade jag helt enkelt all skrivarprogramvara från båda operativsystemen, lät skrivaren vara på i det trådlösa nätverket, satte Parallels Desktop inställningar för printer på "Default", installerade om skrivarprogramvaran för Mac OS X och installerade skrivaren med valet redan installerad på annan dator. Nu kan jag skriva ut vilket dokument som helst via Macen men inte när jag står i Windowsläge. Låter dock bli nu när det fungerar så bra, det spelar ingen roll.

1
Bevaka tråden