Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

prestanda på imac 27 core2duo

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

funderar på att byta upp mig till 27" imac men är osäker på vilken modell jag vill ha, tycker quad core är lite dyra men vill gärna ha den stora skärmen, sitter idag med en 3 år gammal imac, den sista vita 20" core2duo på 2,16ghz...

om jag köper en 27" core2duo på 3ghz, kommer jag att se en märkbar prestanda ökning i till exempel aperture 2?

eller är de så lika varandra att man inte märker skillnad??

Vill du ha skärmen, så vill du ju... och det kan jag förstå.

Men annars är det en SSD av nya generationen som kommer att ge dig mest upplevd hastighetsökning. Och se till att du har minst 8 GB ram.

men frågan är hur pass mycket snabbare är den billigaste 27:an jämfört med min "gamla" dator, är de likvärdiga eller kan jag förvänta mig att samma applikationer kommer att fungera märkbart bättre? tänker då framförallt på aperture som är rätt så slött på min nuvarande maskin...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 00:46
Ursprungligen av Gusten68:

men frågan är hur pass mycket snabbare är den billigaste 27:an jämfört med min "gamla" dator, är de likvärdiga eller kan jag förvänta mig att samma applikationer kommer att fungera märkbart bättre? tänker då framförallt på aperture som är rätt så slött på min nuvarande maskin...

Du kommer knappt märka någon skillnad. Skulle jag varit du så skulle jag sparat en månad extra eller två och köpa en i7 istället. Jag kör i7an och är sjuuukt nöjd!

det var det jag var rädd för, vill ju liksom inte betala nästan 17 stora för att "bara" få större skärm...

Jag rippar videofilmer för min ipod touch. Min gamla G5 dubbelpropp 2,5 Ghz gjorde jobben med i genomsnitt 25-30 bilder per sekund. Med 64 bitarsversionen av Handbrake i Mac i7 går det med en hastighet av 250-300 bilrutor per sekund! Tio gånger snabbare!

1
Bevaka tråden