• Medlem
  • Alingsås
  • 2010-05-18 11:54

Jag har ett ganska stort bibliotek på runt 300 gigabyte. Härom dagen när jag skulle byta till detta från ett annat bibliotek så händer ingenting. Tittar i menyn där man byter mellan bibliotek och där står det att mitt stora bibliotek är aktivt fast ingenting syns.
Stänger ner Aperture 3 och försöker starta biblioteket genom att klicka direkt på Biblioteksikonen.
Får svaret att det är skadat och att jag skall köra en Repair Database. Gör detta men får direkt svaret att det inte går och att jag istället skall köra en Rebuild Database.
Så fort jag startar Rebuild så ser jag i aktivitetshanteraren att Aperture vägrar svara. Inga badbollar dock och hårddisken tuggar på som om den inte gjort något annat. I Aperture ser jag i dialogrutan att det står "Restoring Keywords". Låter den stå och jobba över natten i hopp om att den skall köra igenom alla bilder.
12 timmar senare står den fortfarande på "Restoring Keywords" utan att mätaren har rört sig en millimeter. Aperture varnar i Aktivitetshanteraren. Hårddisken jobbar fortfarande på.

Någon som råkat ut för något liknande? Vad gör jag för att lösa detta så jag kan jobba med mitt bibliotek igen?