Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airportdiskar och mediaspelare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har lite problem med min Airport Extreme (tror jag iallafall). Jag har två hårddiskar med film kopplade till Airporten, dessa diskar kan hanteras utan problem av min iMac (trådat) och min macbook (WiFi). Nu har jag köpt en Xtreamer mediaspelare som jag vill spela upp mitt material med.
Problemet är att Xtreamern kan bara logga in på mina diskar ibland. Ena dagen går det perfekt och andra dagen måste jag starta om Airporten för att det ska fungera.
Jag hittar diskarna via "Nätverksdiskar" (NET) i Xtreamern.

Någon som kan hjälpa mig att felsöka? Jag har ingen aning om hur jag ska börja.

Tack på förhand!

Ingen som har någon idé? Jag tror det kan vara monteringen av diskarna som krånglar.

Nu har jag ingen Xtreamer, däremot har jag en WDTV Live och den har liknande problem. WDTV'n ser SMB sharen från TimeCapsule endast om jag först startar en windows burk i samma nätverk.

På WDTV kan man dock köra hackad firmware och mappa in SMB sharen direkt på ip, då fungerar det problemfritt.

Jag har även en AppleTV som jag kör linux + XBMC på. Denna hittar alltid SMB Sharen utan problem.

Tack för svaret air!

Så du menar att du inte har några som helst problem med WDTV och airportdiskar, med den hackade mjukvaran?
Hur ansluter du till Airporten?
Kan du ha alla datorer avstängda och WDTVn ändå hittar diskarna?

Mvh

1
Bevaka tråden