Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i InD CS5: retur/enter fungerar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis börjar arbeta i ett dokument och har problem att redigera texten i en enkel tabell. När jag vill börja skriva på en ny rad och trycker på Enter så bryter den hela tabellen med nedre delen av tabellen på en ny sida. Sedan är de omöjligt att fortsätta redigera texten.

Har provat att ta bort alla textattribut. Kopierat tabellen till nytt dokument etc men felet kvarstår.

Helt klart en jättebugg i InDesign.

Tyvärr hade jag redan tagit bort CS4 men vill genom detta att inte fler jag samma misstag som mig.

OBS Behåll CS4 så du kan gå tillbaka om något inte fungerar i CS5!!

Detta gäller en uppgradering av CS4 Design Premium till: Adobe Creative Suite 5 Design Premium (Mac, Svenska).

Det är bara att avinstallera hela CS5 och installera CS4 på nytt och vänta tills Adobe rättar till felet och uppdaterar.

Ursprungligen av schröder:

Har precis börjar arbeta i ett dokument och har problem att redigera texten i en enkel tabell. När jag vill börja skriva på en ny rad och trycker på Enter så bryter den hela tabellen med nedre delen av tabellen på en ny sida. Sedan är de omöjligt att fortsätta redigera texten.

Har provat att ta bort alla textattribut. Kopierat tabellen till nytt dokument etc men felet kvarstår.

Helt klart en jättebugg i InDesign.

Jag håller med dig - det är en idiotbug...
Det är "Enter" / "Return" tangenterna som är knas i Svensk och Tysk version av InDesign CS5 på Mac.

Du kan läsa mer om den här: Enter and Return keys give unexpected results - InDesign CS5 - German and Swedish - Mac OS

Tack för infon men jag får det ändå inte att fungera. Har tagit bort alla snabbval under Text och Infoga Brytningstecken xxxx sparat ändringarna under en ny teckenuppsättning men det funkar inte ändå...

Buggen ska vara fixad nu.
Se mitt bloginlägg på mjonsson.me ? Mattias tycker och tänker. direkt - []Adobe rättar kritisk bugg i svensk och tysk InDesign CS5 och InCopy CS5 ? mjonsson.me eller hos Adobe på länken i mitt inlägg ovan.

Yes den är fixad. Underbart. Nu kör jag vidare i den nya versionen igen.

Tack Mattias

1
Bevaka tråden