Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ljudet (osynk)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har en Mac mini som används som mediaspelare till tv:n, till detta har vi kopplat ett logitech z-5500 ljudsystem via den optiska utgången från macen.

Problemet: allt ljud är osynkroniserat med bilden..

Först trodde jag det bara hade med Plex att göra men efter att ha spelat upp DVD:er och tittat på exempelvis youtube klipp märker jag att allt ljud hamnar nån sekund efter vilket är fruktansvärt irriterande. Någon som har någon briljant lösning på problemet?

Får du samma problem med osynk om du t ex kopplar in ett par hörlurar i macen? Om inte så ligger problemet i Logitech-systemet och i så fall är nog enda lösningen att skaffa ett annat ljudsystem. Alternativet skulle vara att fördröja bildsignalen på något sätt men det är nog näst intill omöjligt..
(Själv har jag ljudet från min Mac Mini inkopplat till en Denon-stärkare (optiskt) och jag har inga problem med osynk.)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-10 14:46

Spela upp ljudet med negativ fördröjning. I VLC är kortkommandot "f" för att backa ljudet och "g" för att fördröja ljudet. Plex har säkert någon liknande funktion vad jag minns.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-10 14:52

Finns en deley i settings på logitech-panelen också om jag inte missminner mig.

1
Bevaka tråden