Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös överföring av musik från iTunes till iPod Touch?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrade om det finns en lösning som innebär att jag kan överföra min musik från iTunes till iPod Touch 2G trådlöst istället för USB-sladd som det är nu?

PS. Om nu lösningen skulle innebära att jag måste ha en jailbreakad iPod Touch 2G så är det inte heller några problem.

Med vänliga hälsningar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-01 17:35

Oj vad smidigt det vore. Men samtidigt, det skulle (väl?) inte gå att ladda den i samband med överföringen... Lite surt..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-05-03 09:31

Google är fantastiskt....

http://ahtim.com/trasfer-files-to-ipod-touch-wirelessly/
http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=30071

Och naturligtvis så måste USB-kabeln sitta i för att kunna laddas

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-05-03 09:32

Dubbelt

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-03-06 02:20

Nästan samma fråga.

Kan man lyssna på musik i en iPod touch som inte ligger på iPoden, utan bara på en dator? En wifi koppling mellan dem. Remote fungerar ju bra, men den styr man bara ljudutgången basserat på vilka datorn har, tex airport, inte till iPoden i sig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-06 08:48
Ursprungligen av knappen:

Nästan samma fråga.

Kan man lyssna på musik i en iPod touch som inte ligger på iPoden, utan bara på en dator? En wifi koppling mellan dem. Remote fungerar ju bra, men den styr man bara ljudutgången basserat på vilka datorn har, tex airport, inte till iPoden i sig.

Simplify (original) for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Kostar dock 45 kr

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-05-03 13:42
Ursprungligen av knappen:

Nästan samma fråga.

Kan man lyssna på musik i en iPod touch som inte ligger på iPoden, utan bara på en dator? En wifi koppling mellan dem. Remote fungerar ju bra, men den styr man bara ljudutgången basserat på vilka datorn har, tex airport, inte till iPoden i sig.

Jag använder Airfoil, fungerar klockrent. iTunes, spotify, radio mm
Men...du måste alltså köpa en licens till datorn och sedan använda insticksprogrammet Airfoil speakers

1
Bevaka tråden