Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magsafe 65w till MBP, pip när man laddar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med,

1) Min laddare till min MBP 17" pajjade nyligen och jag beställde en genom jobbet. Den som kom var dock en 65w laddare inte en 90w laddare som jag hade innan.

Går det lika bra att använda en 65w laddare till en MBP? Enligt vissa sidor på nätet funkar det lika bra. Jag vill vara säker så jag inte pajjar min dator.

2) laddaren jag har nu gör så att datorn börjar pipa ibland. (lånat en 90w laddare) Inte när den är fulladdad utan den kan börja pipa efter att den laddat i en timme eller så. Och slutar så fort jag drar ut kabeln. När jag sätter i kabeln igen är det tyst. Någon som vet varför den gör så här?

Tacksam för alla svar jag kan få.

Tillägg: Jag har sökt och letat efter svar redan på forumet, men sökfunktionen funkade sisådär.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-04-20 18:36

Har kollat runt lite... Å ena sidan kan man beställa 15" MBP med 60 eller 85W magsafe. Å andra sidan om man kollar hemsidan så står det att 60W är kompatibel med MB och 85W för MBP. Dessutom hittade jag några supportsidor som hävdar att man kan använda 85W på vilken MBP som helst men man ska vara försiktig med att göra det omvända (hittar inte tillbaka till artikeln). Jag blir själv kluven... bör jag ha en 85W till min MBP 15" eller är det bara att rekommendera?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-20 20:44

Har man en 85W går det starta en MBP med helt slut batteri eller utan batteri

65 W är för klen till MBP

Okej,

Jag tar det som att det inte funkar något bra med en 65w laddare...

Förstått rätt då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-25 08:20

85 W passar alla modeller. Köp den

Tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden